Followers Remaja Purba

Sunday, January 7, 2024

Majlis Perkahwinan, Aqiqah dan Doa Selamat (23122023)


Kenangan yang tertinggal..

23 Disember 2023 - Sabtu
Majlis perkahwinan anak kakak sepupu + adik sepupu, majlis Aqiqah dan doa selamat di rumah Maklong aku di Negeri Sembilan.

Awal pagi kami sampai di kampung dek kerana en. Hubby bekerja.

Pagi hari kejadian:
En. Hubby masak nasi beriani.
Aku..? Buat² sibukkan diri.. 🤣

Masak menggunakan api kayu oleh tukang masak orang kampung.

Sesi bergotong-royong.

Majlis Aqiqah cucu kakak sepupu aku.

Gambar haruslah ada.

Sabar ye pelamin, tunggu selepas majlis selesai.

Anak buah lelaki - kiri.
Adik sepupu lelaki - kanan.
Hari ni majlis menyambut menantu.

Anak-anak buah je.. anak sendiri tak ikut serta.

Hari ni dak Kakak baru balik dari luar negeri. Maklong pula nak en. Hubby masak nasi beriani, jadi terpaksalah adik ipar ambilkan dak Kakak bawa balik rumah atoknya, sebab inilah anak-anak tak ikut kami.

Anak-anak buah pantang diajak bergambar.
Ni geng 'makcik bawang'.. group whatsapp yang deme wujudkan.. ðŸ˜†

Bersama adik sepupu.

Outdoor..
Aku tak ikut serta sebab penat. Kalau aku ikut banyak gambar aku dari deme..😆

Abang sepupu aku, anak dia lawa-lawa.. macam aku.. ðŸ˜†ðŸ˜†ðŸ˜†

Membesar dengan baik.. Alhamdulillah.

Gambar makanan ni je yang aku ada.
Kari Kepala Kambing.
Aku dapat ambil gambar je.

Malamnya..
Hujan turun dengan lebat, sejuk suhu malam, rumah kampung pulak. Memang berat je mata nak buka bila dah pagi.


24 Disember 2023 - Ahad
Sebelum balik rumah, kami singgah di rumah TokSu dan juga menjenguk mak aku dan PakNgah di kampung di sana. Akhirnya.. malam baru sampai di rumah.

#RemajaPurba: Alhamdulillah, majlis berjalan dengan baik seperti yang dirancang.

2 comments:

  1. Bestnya sama2 gotong royong & masak guna kayu api memang best lah. Teringat zaman kenduri masak ramai2 guna kayu api.

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...