Followers Remaja Purba

Sunday, January 15, 2023

RemajaPurba dan azam 2023


14 dan 15 Januari 2023 (Sabtu dan Ahad)
Hujung minggu adalah masa untuk aku berehat.
Istilah berehat ➡️ 'mengelakkan diri dari memegang stereng..'


RemajaPurba dan azam 2023:
  • Kerap update di sini - Aku suka menulis tapi nak mulakan perenggan pertama berapa banyak kali aku undo, aku delete. Agaknya kalau guna kertas, berkajang-kajang aku renyukkan.
  • Sabar ketika memandu - bila segelintir pemandu yang memandu secara melulu, bersikap mementingkan diri sendiri. 'bersangka baik, jangan marah ketika memandu'. Biarlah dia terus laju ke depan, laju-laju pun tak ke mana, kau tetap depan aku.. 😜
  • Menabung - akan ke suatu tempat. 
  • Kereta + motor - yang sedia ada dah boleh join team 'Purba'.
  • Rumah - 'tambah rumah takpe abang, tak payah usaha nak tambah cawangan. Hilang daya usaha abang tu nanti'.
  • Laptop - yang sedia ada dah outdate.
  • Hujung minggu - Jogging + brisk walk. Lepas tu makan roti canai.. 🤣🤣🤣
  • 'Bila nak kurus ni sayang, abang tengok makin kembang..' 'Patutlah sekarang takde gambar selfie..' 🤣 Masih teringat betapa extreme aku berusaha #PerasanSlim dulu. Disebalik kisah itu, sehingga kini aku masih bergantung dengan ubat. Moga aku akan di'lepaskan' oleh doktor yang merawat penyakitku ini.
  • #PerasanSlim..? Biarlah dulu, aku belum cukup kuat.
  • Lebihkan senyuman - walau dia tak nampak kau tengah senyum disebalik mask.
  • Tidur awal - baru ada stamina nak buat kerja + tak mengantuk.

Ok simpan sini sebagai rujukan di masa hadapan.
Ingat.. bukan Azam yang buat tapi MakBudak yang buat.. 😆

#RemajaPurba: This is a new year. A new beginning of my story..

2 comments:

  1. in shaa Allah.
    moga semua tercapai dgn sempurna kelak.
    da 15 hari, aida xde azam 2023 hi hi hi...

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...