Followers Remaja Purba

Sunday, March 28, 2021

Kisah disebalik sebuah telefon bimbit


21 Mac 2021 - Ahad lepas..
Gigih dak Kakak menabung untuk mendapatkannya dan aku hanya tambah sedikit je atas pembeliannya itu.

 
VIVO Y20

Kisah disebalik sebuah telefon bimbit.
Ketika orang lain sudah memiliki telefon bimbit sendiri tapi dak Kakak masih lagi berkongsi dengan aku. Untuk rekod, dak Kakak hanya memiliki talian telefon ketika berusia enam belas tahun dengan hanya menggunakan telefon bimbit yang dipinjamkan oleh kakak sepupunya.


Dulu..
Ketika di sekolah rendah, ketika kawan-kawan lebih leka dengan telefon di tangan tapi dak Kakak tidak hinggakan bila berjumpa, kawan-kawan leka bermain telefon.

Sekarang..
Bila dak Kakak dah ada telefon bimbit sendiri, aku pula terasa dipinggirkan. Tinggal serumah pun bermesej bagai. Haila anak.. Ni kes bila malas nak keluar dari bilik + aku malas nak 'jerit' pada dia.. kahkahkah..


Aku..?
Parental Control semestinya ada.

#RemajaPurba: Ni dak Nuha pula merengek..

1 comment:

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...