Followers Remaja Purba

Saturday, July 1, 2017

Seminggu Berhari Raya..


Permulaan kisah #MakBudak sebelum Raya di SINI..

Alhamdulillah.. apa yang dirancang berjalan dengan baik dan apa yang tak best tu kita tolak tepi supaya tak rosak mood raya dan tak menjadi barah..

Dalam pada seronok beraya sepanjang minggu ni, meh aku share secara ringkas apa yang berlaku..


Baju Raya..?
Aku ni jenis tak suka nak gosok baju dekat rumah orang. Maka, baju yang mana nak dipakai masa raya, semua aku gosok sesiap sebelum balik kampung.

Dah siap pilih, kemas, susun baju yang bakal dipakai di kampung nanti.. Nak dijadikan cerita, baju aku sendiri takde.. tak bawak balik. Spoil mood raya sungguh.. 🤣🤣🤣


Duit Raya..?
Selesai diagihkan pada mereka berkenaan..


TnG Raya..?
Baki yang ada dalam TnG aku tu cukup kalau nak sambung beraya lagi.. kihkihkih..


Beg Raya...?
Pakaian dalam beg raya tu aku siap basuh, lipat dan simpan balik dalam beg sepanjang di kampung.. Tak sempat kurang pun isi dalam beg tu dan memudahkan aku bila tak banyak pakaian yang perlu dibasuh bila dah balik rumah.


Kereta Raya..?
Biasalah comot luar dalam.. esok jelah cuci sebelum kembali bertugas.


Malam Raya..?
Apa yang dimasak telah diagihkan pada mereka seperti yang telah dibincangkan bersama chef Hubby. Salah satunya seperti di SINI..


Menu Raya..?
Hilang sekejap #PerasanSlim aku raya kali ni. Semua menu aku rasa. Ni nak timbang berat pun berdebar-debar je rasa. Takut penimbang tu yang terkejut tengok berat aku mencanak naik.. 😀😀😀 


Secara peribadi.. kali ni agak happening bila mana banyak tempat kami pergi. Penat tapi puas hati dapat menggembirakan mereka di kampung.


StatusHati: Tapi.. anak-anak tak puas beraya kata deme..



2 comments:

  1. Boleh sambung lagi
    Raya kan sebulan.
    Lepas ni terjah rumah terbuka pulak.

    ReplyDelete
  2. Laa boleh plak terlupa bawak balik baju sendiri ehhh

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...