Followers Remaja Purba

Saturday, March 24, 2012

Sakit yang istimewa

Dalam menahan sakit nak tergelak pun ada bila..


Situasi Pertama:

Dah beberapa hari bahagian atas perut aku sakit. Ini pengalaman pertama aku berbanding terdahulu. Sakitnya macam kulit luka pedih.. Macam tu lah lebih kurang.. Kalau dah duduk janganlah suruh aku bangun, sakit sangat aku rasa tapi nak buat macam mana.. kalau duduk je sah confirm banyak kerja yang tertangguh.

Bila bercerita pada dak Kakak dan dak Adik:

Aku: Kakak.. perut ibu ni sakitlah (sambil gosok-gosok bagi mengurangkan rasa sakit)
Kakak: Ibu rehatlah.. ni mesti kuku baby panjang sangat tu yang perut ibu sakit..

Dak adik pun turut mengiyakan kata dak Kakak.. oh.. anaka-anakku.. tersenyum aku dengan jawapan dorang.. Jawapan yang tak terfikir dek akalku.


Situasi Kedua:

Awal pagi tadi aku mengalami kekejangan ---> 'tarik mengkarung'.. Ini yang paling sakit aku rasakan bila tiap kali kena.. Rasa nak meraung + berguling dibuatnya.

Sehingga saat ini masih terasa sakitnya. Cerita pulak pada hubby..

Aku: Kaki ibu sakit.. kena 'tarik mengkarung'..
Hubby: Mana ada mengkarung masuk dalam rumah ni..
Aku: ish.. abang ni.. tu perumpamaanlah..

Aku tahu beliau hanya bergurau tapi ada rasa geram jugak.. Tengah sakit aku terkena balik.. huhuhu..


Maka kesimpulannya:
Memang sedang menahan sakitlah ni, sabarlah selagi boleh sabar.. Padaku.. ini adalah sakit yang begitu istimewa yang dinugerahkan olehNYA..



psstt: sambil update sambil gosok perut dan kaki..

psstt lagi: sambil update sambil memandang pemandangan depan rumah ---> langit + pokok kelapa sawit..

last psstt: Kelmarin ikan siakap tiga rasa, malam tadi KFC, hari ni.. eemmm.. sedang 'berbincang' dengan si kecikku ini.. :)

8 comments:

  1. Macam dah dekat sangatlah aiza. Bukan mudah nak menikmati keindahan cahaya. Ujian sikit kenalah tanggung - kena sabar. Bagus juga jawapan anak-anak/hubby boleh juga buat aiza senyum walau dalam sakit...

    ReplyDelete
  2. belum deliver lagi ye... sebelum bersalin pun munna makan semua yg teringat takut dlm pantang nanti asyik terliur je

    ReplyDelete
  3. hihi...secara tak langsung gurauan suami bleh releasekan akak gk kan? dgn jwpn anak2 tu..hehe..sweet je =)

    tarik mengkarung mmg sakit..tak suka la..

    ReplyDelete
  4. dulu pun time peknen slalu kena ...sakit tp sllu hentak2kan tumit ke lantai, skejap je lega

    ReplyDelete
  5. dik salam kenal.kwang kwang kwang

    sakit tau kalau kena mengkarung tu, time sejuk selalu kena cam tu.dah dekat cam tu lah dugaannya , bertabah ye, semoga Allah SWT permudahkan segalanya.

    ReplyDelete
  6. Alamak! Tgh tunggu time eh? Bestnya!!!

    ReplyDelete
  7. penah jugak kena tarik mengkarung tu. mmg rse nk menjerit la. haha lawak la anak2 ngn asben akk tu

    sakit utk sesuatu yg baik. bila la sy nk rasa pengalaman tu hoho ;)

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...