Followers Remaja Purba

Wednesday, August 17, 2011

Ikan Bakar dan Bubur Lambuk

Cerita ni minggu lepas punya.. Kisah yang tak sempat nak share dengan korang..

9 Ogos 2011 lepas, dapat makan ikan bakar kat pondok depan rumah.. Kisahnya di SINI..

13 Ogos 2011 pulak, taman perumahan aku buat bubur lambuk untuk diagihkan ke Masjid At-Taqwa, Kapar dan warga taman aku tu.. Kisahnya ada kat SINI..


Tahun ni kira tahun yang meriah bagi aku semenjak tinggal kat TDBi ni.. DAN Tahun ni merupakan tahun ketiga aku beraya di sini sebelum balik kampung..




psstt: Bertambah tak sabar jadinya bila jengah blog lalinkku PinKy MoMMa.. Lagu 'Balik Kampung' betul-betul membuatkan perasaan melonjak nak balik kampung .. huhuhu..

27 comments:

Anum said...

ye la anum pun x sabar nak balik kg

aizamia3 said...

menghitung hari nak balik kampung walaupun raya kat sini dulu..

azam said...

hehehe.....selamat balik kg ye...
seronok

ady said...

saya raya aji je tak balik kampung hehe

kakcik said...

Kakcik tak balik kampung. :(

abghani said...

selagi ada kg balik tetap balik

:: Mrs.Eady :: said...

hehhe...saya takde kg :)

Kancil 8349 said...

wah...rindu dengan kampung...hehehe

MamaEma said...

ku sedang menghitung nak balik kampung

hanez said...

salam, ikan bakar & bubur lambuk mmg best bulan posa ni..

aizamia3 said...

azam:
tak sabar rasanya.. ;)

aizamia3 said...

ady:
hehehe.. ai raya haji tak tau lagi balik ke idak..

aizamia3 said...

kakcik:
bolehler datang beraya kat rumah saya nanti..

aizamia3 said...

abghani:
betul tu..

aizamia3 said...

Mrs.Eady:
raya di mana-mana pun tetap ada kemeriahannya..

aizamia3 said...

Kancil 8349:
betul2.. ;)

aizamia3 said...

MamaEma:
lagi dekat nak raya lagi tak sabar nak balik kampung.. ;)




hanez:
wsalam..
menu yang memikat selera.. ;)

anismelon said...

sedap nye ikan bakar..weee...anis hari hari balik kampung puasa nie..hehe

aizamia3 said...

anismelon:
kalau kampung dekat.. tak terasa sangat.. ;)
yang buat lagi sedap ikan bakar tu adalah cicahnya..

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

saya dah lima tahun xblek kmpung kt johor,... family je yang balek sane :(

aizamia3 said...

Taufiq Arifin a.k.a Toimagine:
nape..?

PinKy MoMMa said...

lalinkkk kite sama..raya KL dulu..pagi raya pas smbayang raya baru gerak balik melaka huhu..

Nini Hartini said...

akk raya pertama kt rumah sendiri dulu ke?

tahun ni balik kampung mak akak ke? kt mana eh?

aizamia3 said...

PinKy MoMMa:
destinasi kita hampir sama.. Melaka..

aizamia3 said...

Nini Hartini:
akak raya kat rumah sendiri dulu..
akak takde sistem giliran.. petang raya balik kampung belah mak dan ayah akak..

Ain SSB said...

Rindunya nak makan bubur lambuk Malaysia! huhu.

Btw, terima kasih sudi singgah & komen di blog Ain! :)

aizamia3 said...

Ain SSB:
ai pulak nakkan bubur lambuk kampung baru.. ;)

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...