Followers Remaja Purba

Tuesday, August 2, 2011

1 Ramadhan 1432

Kalau teringin nak tengok jalan sesak tak payah pergi kat tempat yang dah memang biasa sesak.. Tengok je laluan nak balik rumah, jalan yang tak pernah sesak, akan jadi sesak sepanjang bulan puasa.. Masa inilah ramai yang ambil kesempatan menambah pendapatan sampingan di bulan puasa.. Macam-macam juadah dijual untuk menarik perhatian pembeli.. Nak dengan tak je.. Tapi janganlah ikutkan nafsu, bersederhanalah dalam membuat pilihan..

Kat rumah aku berbuka dengan k.Hema.. Maklumlah hubby memasing kerja.. Jadi minggu ni bolehlah kami berbuka bersama-sama.. Kalau malam tadi kat rumah aku, malam ni kat rumah k.Hema pulaklah jawabnya..



Nota lega:
Petang semalam, lepas dak kakak dah selamat sampai rumah nenek dia barulah aku terasa lapar.. Kalau sebelum tu aku risau teramat sebab ni kali pertama naik van time balik sekolah.. Sampaikan neneknya rimas dengan aku.. hikhikhik.. Sorilah nek.. lepas ni saya SYMP jelah..




psstt: Alhamdulillah pagi tadi dapat bersahur dengan hubby sebelum beliau ke Kuantan..

39 comments:

mama3A's said...

mmg tk senang hati bila anak naik van nie. nak2 pulak masa first dia nak naik. huhu..

Aku Ibu Muda said...

betul tu...tmpt tak sesak pon buleh jadi sesak kalau bulan puasa ni

bujal X said...

tempat saya alhamdulillah~~trafik seperti biasa~yay!

Mommy Fara said...

Semalam petang mmg sesak gile. Dahle kuar opis lambat. Sampai umah 6.30 ptg. Balik umah, anak lak meragam. Tapi gigih gak memasak nie...

Farah Shamsudin said...

barang makan pun dah mahal kan?

aizamia3 said...

mama3A's:
itulah kak..
biasa balik sekolah memang saya yang ambik tapi sebab bulan puasa balik awal tu yang minta naik van..

aizamia3 said...

Aku Ibu Muda:
Dengan memasing nak kejar masa untuk berbuka.. meletihkan..

aizamia3 said...

bujal X:
huhuhu.. jelesnya..

aizamia3 said...

Mommy Fara:
Hari pertama memasing nak biasakan diri dalam keadaan berpuasa.. nanti masuk minggu seterusnya harap-harap oklah tak sesak..

aizamia3 said...

Farah Shamsudin:
betul tu.. kalau nak beli kena congak dulu.. pilih yang perlu je..

Mrs. Norrie said...

rasa cam tak biasa pulak bila jln menuju ke rumah sesak giler...dari 10 minit boleh sampai dah jadi 1/2 jam...

Munna said...

erm...same lah kak...kat umah sy tu nak park susah kemain =(

Sabihah said...

betul laa..susah betul..lebih2 lagi kalo rumah dekat dengan bazar ramadhan..huhuuhu ^_^

ayin said...

memang banyak sangat juadah... tp yg betul2 sedap boleh kira ngan jari... ada juga yg kedekut.. hehhe... kena pandai pilih kedai....

Queenie said...

akak sesak kat kepala jer..
hari2 pikir nak masak apa...hik hik hik

roq said...

:)...sweet

PinKy MoMMa said...

sesak sbb yg bukan muslim pun nak balik cepat sama ekekeke ;p

wah feeling romantika d'amor larling ku bersahur hehe

aizamia3 said...

Mrs. Norrie:
sesak dan padat rasanya..

aizamia3 said...

Munna:
kesian pada tuan rumah yang rumahnya berdepan dengan bazaar kan.. :(

aizamia3 said...

Sabihah:
memang kena banyak sabarler jawabnya..

aizamia3 said...

ayin:
memang banyak.. larat jalan dengan tak je kat bazaar tu..

Sunah Sakura said...

SYMP tu apa kak?

Gen2Merah said...

tempat saya kalau dah masuk pukul 5, alamat berbuka posa dalam kereta lah jawabnya.. memang laluan ke rumah saya tu memang sesak sangat pada waktu puncak.. huhu

aizamia3 said...

Sunah Sakura:
SYMP - Saya Yang Menurut Perintah ;)

aizamia3 said...

Gen2Merah:
sedih rasanya tak sempat berbuka di rumah tapi tahun ni insyaAllah sempat rasanya sampai sebelum waktu berbuka..

azam said...

jem dan bulan puasa...biasalah, semua nak cepat je balik berbuka....jem lah

aizamia3 said...

azam:
bulan puasa memang bulan yang istimewa.. ;)

aleen aiden said...

arini xbrape ramai lg yg berjual kat tempat alin.3 4 hari lg baru meriah agaknye.hu3

Abang Stalker said...

kdg2 puasa ni kne berteman. :D ada geng bru la x terasa sgt laparnya.

slmt berpuasa kak! ;)berbuka dgn suami/isteri mmg plg best kot.klu org yg blm kwin,dgn family heaven. :)

aizamia3 said...

aleen aiden:
dia tengah survey tu.. tengok tempat mana ramai pembeli.. ;)

aizamia3 said...

Abang Stalker:
meriah kan bila berbuka dengan family.. ;)

Nini Hartini said...

ahh pergi bazaar 1 ramadhan...org ramai gileee..meja2 makanan tu nampak buntut org je. kehkehkeh... malas dah nk gi bazaar lg.

msredcheesecake said...

kalu gi bazaar nampak org je juadah yg dijual da tak nampak...

saiazuan said...

bkn nk kondem, tp mostly yg niaga nk untung, bkn nk bg org rsa kesedapn makanan.. klu dlu2, kuih2 sume sedap2 (tak sentuh harga ek) skrng, dah la kecik, rasa pun kurang.. huhu..

harini brbuka mkn pe lak?

aizamia3 said...

Nini Hartini:
memang sesak gila.. macam-macam ada.. ;)

kalau akak layan bazaar tu confirm akak akan berbuka puasa dalam kereta..

aizamia3 said...

msredcheesecake:
kena panjangkan leher tinjau tengok baru nampak..

aizamia3 said...

saiazuan:
betul tu.. bukan nak condem tapi memang rasa tak berbaloi kalau beli..


hari ni tak sabar nak tengok hasil usahaku buat roti aiskrim malam tadi..

fRaMe+LenSeS said...

seronok bersahur bersama dengan yang tersayang kan kak? ;)

aizamia3 said...

fRaMe+LenSeS:
betul.. rasa seronok sebab bukan selalu dapat.. ;)

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...