Followers Remaja Purba

Thursday, September 5, 2024

EMAS dan PERAK buat MALAYSIA di BADMINTON TERBUKA KOREA 2024 - Seoul


Aku bukan peminat tegar badminton tapi tumpang bangga bila kejayaan diraih oleh pemain badminton negara. Latihan demi latihan dan usaha yang bukan sedikit buat mereka layak untuk diberi penghormatan.  


01 September 2024 - Ahad (27 Safar 1446H)

Kejohanan Badminton di Seoul, Korea bermula pada 27 Ogos 2024 dan telah melabuhkan tirai pada 01 September 2024. 

Di dalam kalendar siri BWF World Tour 2024, BWF Korea Open 2024 merupakan kejohanan ke-22 di dalam kategori Super 500 di mana menawarkan mata ranking bersama dengan hadiah wang tunai berjumlah $420,000 atau sekitar RM1.8 juta.

Badminton World Federation (BWF) Korea Open 2024

Senarai pemain Badminton Malaysia yang mewakili negara yang mana terdiri daripada pemain di bawah naungan BAM dan juga pemain profesional negara di Korea Open 2024:

  • Perseorangan Lelaki: Leong Jun Hao
  • Perseorangan Wanita: Tiada wakil
  • Beregu Lelaki: Nur Mohd Azriyn Ayub/Tan Wee Kiong, Goh Sze Fei/Nur Izzuddin, Boon Xin Yuan/Goh V Shem, Choong Hon Jian/Muhammad Haikal, Low Hang Yee/Ng Eng Cheong, Man Wei Chong/Kai Wun Tee
  • Beregu Wanita: Go Pei Kee/Teoh Mei Xing, Lai Pei Jing/Lim Chiew Sien, Pearly Tan/Thinaah Muralitharan
  • Beregu Campuran: Chen Tang Jie/Toh Ee Wei, Hoo Pang Ron/Cheng Su Yin, Tan Kian Meng/Lai Pei Jing, Wong Tien Ci/Lim Chiew Sien, Choong Hon Jian/Go Pei Kee, Goh Soon Huat/Lai Shevon Jemie

BEREGU CAMPURAN: Chen Tang Jie & Toh Ee Wei

Juara Terbuka Korea 2024 bagi kategori Beregu Campuran

Warna rambut deme pun lain dari perlawanan di Sukan Olimpik Paris 2024 hari tu

Aku suka tengok gandingan mereka berdua.

Sweet je moment ni.. 

Beregu campuran negara berjaya menewaskan beregu muda China Li Qian/Guo Xin Wa dengan keputusan 17-21, 21-13, 21-13 dan menghadiahkan JUARA kepada Malaysia sempena Hari Kebangsaan yang disambut pada 31 Ogos 2024.

Ketika perlawanan berlangsung, geram pulak aku dengar jeritan pemain wanita China tu, nyaring sangat bunyinya tapi semua itu berjaya 'didiamkan' dengan menewaskan mereka. Jadi, kalau nak menang.. tak usah galak sangat nak menjerit. 

================================================

BEREGU WANITA: Pearly Tan & Thinaah Muralitharan

Naib Juara Terbuka Korea 2024 bagi kategori Beregu Wanita

Sekalung Tahniah buat pasangan beregu wanita Malaysia yang telah berjuang hingga ke peringkat akhir sebelum tewas di tangan tuan rumah iaitu Jeong Na Eun/Kim Hye Jeong 21-12 dan 21-11. 

Baju deme kali ni lagi cantik dari perlawanan di Sukan Olimpik Paris 2024

================================================

Semangat dan ketabahan semua pemain sepanjang perlawanan ini telah membuktikan bahawa mereka tetap yang terbaik untuk Malaysia. Aku percaya, menang atau kalah dalam pertandingan ini akan menjadikan mereka semakin kuat dan pengalaman yang diperoleh akan dijadikan sebagai pemangkin semangat untuk terus berjaya pada masa hadapan.

Tahniah buat semua jurulatih. Tanpa anda, mereka tidak akan sampai ke tahap ini dan buat semua pemain, usaha dan terus usaha selagi terdaya.
Sumber dari SINI..

#RemajaPurba: Sumber gambar dari en. Google.

1 comment:

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...