Followers Remaja Purba

Friday, October 20, 2023

Mood Memandu Jadi Tak Happy

 
19 Oktober 2023 - Khamis

Berhadapan dengan kesesakan jalanraya yang sangat teruk. Hujan mengiringi sepanjang perjalanan dan ketika inilah kisah terdiam, terkelu, tak terucap dengan kata-kata berlaku.

'Abang.. cikPutih accident..'
'Allahuakbar..'

Perkara yang semua orang nak elak dari berlaku - terlibat dalam kemalangan.

Dahlah kau langgar cikPink, lepas tu kau terus pergi tak berhenti. Aku..? Terkial-kial mencari button nak buka tingkap betulkan kembali side mirror yang dilanggar. Memang mengharapkan rear-view mirror untuk aku berhenti di tepi, itu pun nasib baik aku tak langgar motor.

Alhamdulillah, cikPink tak cedera teruk cuma 'pipi'nya kemik sikit dan bercalar tapi sampai hati kau laju meninggalkan aku di tepian highway. Toyota Camry gold WM.. tak ingat no. Tak sempat nak ambil gambar. Badan letih, otak penat - tak mampu nak berfikir di luar kotak waktu tu. 

Aku..?
Mood memandu jadi tak happy.

#RemajaPurba: ...

No comments:

Post a Comment

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...