Followers Remaja Purba

Monday, October 30, 2023

Oktober 2023 dalam kenangan


20 Oktober 2023 - Jumaat
Selepas hampir lima tahun aku menggunakan kerusi ini di tempat kerja, akhirnya terpaksa jua aku melepaskannya. 

'selamat tinggal cik kerusi'

Kena biasakan diri dengan yang baru.
Tidaklah selesa mana tapi Alhamdulillah ada juga kerusi untuk digunakan.


21 Oktober 2023 - Sabtu
Menerima Undangan Majlis Pertunangan dari kakak sepupu en. Hubby. Majlis yang diadakan di Rindu Event Space, Kajang.

Bila terima borang undangan tersebut, tumpuanku hanya pada tarikh jemputan, tidak pada isi kandungannya. Rupa-rupanya aku dan en. Hubby tak perasan majlis bermula pukul 10 pagi. 

Kami..?
Dekat tengahari baru sampai, majlis pun dah selesai. Hanya tinggal family myMIL di dalam dewan. 'Ingat tak datang, cari juga mana kamu berdua'. 

Alhamdulillah..
Majlis berjalan dengan baik.

Gambar haruslah ada.
'Adik-adik tak lepaskan kakaknya selagi tak bergambar bersama'.

Tahniah buat Nur Aina Syahirah Suhaimi dan pasangan Muhammad Al-Rafi bin Ajisman di atas tali pertunangan.


23 Oktober 2023 - Isnin
Hujan yang sangat lebat disertai angin kuat mengiringi perjalanan balik dari tempat kerja. 

Baru pukul lima petang waktu ni.

Pandangan sangat terhad.

Jujurnya aku takut nak mengharunginya tapi sekiranya aku menunggu hujan reda, lambatlah aku sampai ke rumah. Hanya berserah padaNYA. Alhamdulillah.. selepas bergelut dalam kesesakan jalanraya, pukul 7:00 pm baru sampai rumah. 


29 Oktober 2023 - Ahad
Selepas beberapa tahun tidak menjejakkan kaki di Pasar Tani Stadium Shah Alam, akhirnya aku di sini. Hanya sekadar berjalan mengerah keringat menikmati suasana pagi. 

Ruang parking banyak, luar dan dalam stadium.

Langkah pertama..

'Mengimbau kenangan ke cik abang..'

D'N Conlay Sup Utara.

Sup ---> Daging, Campur, Gear Box
Bihun, Mee, Moi (bubur nasi), Koey Teow, Nasi + Sup

Gambar dengan izin dari pemilik gerai

Kami bersarapan di sini
Cili kicapnya just nice - aku suka.
Ambil sikit tak cukup, nak ambil lagi malulah pula.

Aku turut teringin nak makan roti nan + kari kambing tapi bila tengok punyalah ramai yang beratur, ku batalkan hasrat. Selain dari tu, aku beli juga beberapa jenis makanan, sekadar nak merasa. Antaranya Churros.. beli satu set tak cukup, ku beli dua set baru puas hati.


STADIUM SHAH ALAM





Gambar sekitar..?
Aku berjalan sekadar memeriahkan suasana.


Dah penat.. jomlah balik.

Sekadar gambar, bukan untuk digunakan


30 Oktober 2023 - Isnin
Rutin harian berjalan seperti biasa.


-Selingan-
Pameran Jelajah Dunia Yang Unggul
Pavilion Bukit Jalil
1 Disember 2023 hingga 10 Mac 2024

Tiket boleh didapati melalui:
www.senijayacorp.com 
ticket2u.com.my 



#RemajaPurba: Batuk mula menguasai diri..

1 comment:

  1. Sedapnya menu di DN Conlay tu. Kami di Kuantan jarang2 sangat hujan.

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...