Followers Remaja Purba

Tuesday, September 25, 2012

Babah dan Nuha..


Memandangkan Ahad lepas aku dan family tak dapat nak ke mana-mana disebabkan hubby baru balik outstation dan dan Nuha meragam tak sihat, maka inilah hasilnya..
  
SEBELUM..

Suburkan.. kihkihkih..
Pokok Mahkota Dewa dan Pokok Betik melatari belakang rumah.. 
Ni lagi suburkan..
Nampak sangat tuan tanah takde masa nak manjakan tanah tak berapa 'ekar' ni..
  
 
SELEPAS.. 
Pokok Mahkota Dewa telah dialihkan ke jalan masuk lorong rumah aku..
Pokok Betik telah ditiadakan kerana buahnya didapati menghadapi masalah dalaman ---> buah betik yang tinggal kuagihkan pada jiran yang nak..
 
Barulah nampak pokok kunyit yang sebelum ni terlindung disebalik rimbunan pokok yang aku tak tahu nama ---> terima kasih pada hubby yang memanjakan diri mengemas belakang rumah..
  
 
SEMALAM..
 
Kesian dak Nuha masih belum sembuh sepenuhnya..
Selain dari sebab beralih bulan aku syak dia dah tak serasi dengan susu yang aku bagi.. Doc. cadangkan juga pertukaran susu untuk dak Nuha..
DAN.. moga dak Nuha serasi dengan susu yang baru kubelikan itu..
 


psstt: Moga dak Nuha cepat sembuh hendakNYA.. risau sebenarnya nak tinggalkan dia tapi komitmen di pejabat pun menunggu aku..
 



5 comments:

❤Kamsiah❤ said...

musim2 hujan ni...pokok yg tak diundang cepat ja membesarnya hehe...yg ditanam hidup segan mati tak mau..:)

kay_are said...

rajin nye suami mengalih pokok2 tu.. owh.. semoga dak nuha cepat sembuh.. amin

Kesuma Angsana said...

sianyer mogadak nuha cepat sembuh yek

Hidayah said...

oohh..tak sihat rupanya..
(ngeee..lama tak jalan kat sini...)

moga cepat sehat yek...
kasik mak senang hati pi keje..

:)

wwuuuu...rajinnye tanam pokok kunyit...

nih dah terang nih...
ada cadangan nak menambah pokok lain ke..

hihi...

(tanya org yang takde tanah kat belekang umah)

Rai Ourkizuna said...

wahh..tumbuh muscle nak mencabut pokok mahkota dewa tu kak..

mahkota dewa tu yg diorang buat kopi tu ke kak..

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...