Followers Remaja Purba

Saturday, May 19, 2012

Penuh Emosi..

Marah..
Sakit hati..
Geram..


Itu yang aku rasa yang aku tak dapat nak luahkan.. Nak pendam, aku ni bukan reti nak simpan.. lagi aku simpan lagi membuak-buak rasanya macam gunung berapi tunggu masa nak meletup..


Perlu ke aku buat entry seperti di atas..?
Ahh.. cerita pasal dak Kakak, dak Adik dan dak Nuha lagi menarik.. kan..?


No Picture until next entry..


Dak Kakak:
Kini dah menjangkau usia 8 tahun.. nak kata boleh harap, bolehlah.. tapi kebanyakkan masa lebih kepada nak main.. main.. dan main.. selain dari tengok kartun.. tu nasib baik cartoon channel kat Astro aku dah unsubscribe, kalau tak mahu 24 jam hadap TV..


Dak Adik:
Pantang pintu tak berkunci, sekejap lesap bermain di rumah jiran.. dipanggil balik sikit pun tak heran, buat perangai lagi ye ada.. Aku pulak yang geram dengan dia.. tak bagi keluar kesian pulak, bila dibagi keluar selagi tak dipanggil balik selagi tu lah tak balik-balik.. Dah panggil pun tetap taknak balik camne..?


Dak Nuha:
Hari ni dah 25 hari usianya.. Masih belajar melayan kerenah dia.. Perangai..? tak dijangka.. adakalanya ok, adakalanya dia buat marathon ajak aku ‘jangan tidur lagi’ sampai aku rasa nak pecah mata menahan kantuk.. Kalau tak.. takkan aku siap standby lappy kat atas katil waktu malam..


Aku:
Bila dalam keadaan macam ni, BW jelah yang boleh buat hati aku tenang dan lega sekejap.. Kira macam terapi bagi akulah.. sekurang-kurangnya aku masih mampu tersenyum walau jauh disudut hati hanya DIA yang tahu..



psstt: Entry pertama selepas tengah malam..


psstt lagi: Niat nak buat entry pendek tapi dah boleh buat karangan aku rasa..


last psstt: salah satu daripada nama anak aku adalah nama tempat kerja aku.. <--- sila percaya hokey..

19 comments:

hidayah said...

Hehe...marah geram sayang sayang je nih..
:)

Ini Kisah Tia said...

hehe .. sabarlah kak :)

Adylia Qarissa said...

Heheheee marah2 syg la nie

aizamia3 said...

hidayah:
hikhikhik... ;)


Ini Kisah Tia:
itu yang tukar cerita tu.. huhuhu..


Adylia Qarissa:
tengah sayang.. cer kalau benci.. sayang pun ntah ke mana kan.. ;)

Asyifa Mustaffa said...

kerenah anak2...mmg x bole nak dijangka...
rilex k...:)

Sunah Sakura said...

erkkk..nama tempat kerja akak ape? eheheh...seronoknye layan anak2... ^_^

Cik Ummi said...

woooot wooot !

name tempat keje ape?? :P


p/s: blog cik scc da xde.. ni yg baru ^^
miss you lah remaja purba.. kekekeke

Prince of Noob said...

ya saya dah percaya... sabar kak yer jgn marah2...

done follow - Noob

anisalya said...

budak2 ni macam2 ragam kan?

aizamia3 said...

Asyifa Mustaffa:
sorang macam tu sorang macam ni.. adakalanya memeningkan kepala.. tapi itulah buah hati pengarang jantung kat umah ni.. ;)


Sunnah Sakura:
hehehe.. ;)

aizamia3 said...

Cik Ummi:
rindu jugak kat SCC.. lama kita chit chat kan.. ;)

Faris pun sibuk skrg..

aizamia3 said...

Prince of Noob:
;)


anisalya:
yup. tiap seorang berlainan karektor.. ;)

Gen2Merah said...

hehehe... itu ragam anak2 utk si ibu... semoga mendidik anak2 dengan baik2 yaa mama

IntaNBerliaN said...

sabar yer.. :-)

a'aa cite psl ank2 sntiasa buat kita eppy kn.. :-)

aRa ❤ aFiq™ said...

uik , nama tempat keje ?

aimi said...

ragam ank2 yg akn buat kite tersenyum1 hari nt =)
*cm dh ade ank sendri je cre bckp =)

Cik Ina Do Do Cheng said...

Lepas ni jangan bagi adik main kat luar lagi kunci pintu. jangan biasakan . dulu masa anak cik ina kecik pun cik ina tak pernah bagi main kat luar.zalimkan.budak-budak tak boleh mula sekali. kalau nak jalan pun ngan kita . bertabah ye cabaran masa dalam pantang.

Tinta Lana said...

Salam kak aiza, yang adik umurnya bpe tahun?

Seronok la baca kisah akk ngan anak2..sebab ringkas. geli hati pun ada..terbayang susah jaga..tpi sebenarnya sonok tgk budak2 membesar depan mata kan? :)

kay_are said...

anak buah pun mcam tu gak..selalu ajak wat marathon takyah tido kul 2,3 pagi.. tapi best pe layan baby ^^

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...