Followers Remaja Purba

Thursday, May 24, 2012

Dah bosan ke..?

Malam tadi disebabkan dah tak tahan sakit aku 'sms mengadu'kat k.Hema.. Terus k.Hema dengan nenek datang jenguk tengok keadaan aku. Nenek pergi rumah k.Ana mintak datang umah tengok-tengokkan keadaan aku.. Fuh.. macam teruk je entry ni kan..

Kira start malam tadi dan untuk 3 hari berturut-turut aku akan diurut oleh k.Ana.. dalam pada diurut tu, kesian pulak aku dengan k.ana.. asyik sendawa.. erkkk.. je.. kira badan aku banyak anginler ni.. kita tengok lepas 3 hari ni macam mana..


Ok, dah stop.. takmo cite dah pasal urut-mengurut..


Hari ni aku boleh dikatakan rileks sakan.. dak Nuha nenek uruskan.. masak-memasak <--- B.E.L.I aje..

"Hari ni je ye mak budak, jangan ngada-ngada lepas ni.. dalam peti sejuk tu macam-macam ada, tinggal nak masak je.. <--- lebih kurang macam tu ler kata mak aku kalau mak aku ada la ni.."


Selain dari berehat.. takde apa nak fikir lagi dah..




psstt: Mata kat tv, jemari kat lappy, idea jadi bersimpang-siur..


psstt lagi: Mesti korang bosan dengan cerita yang sama aje kan.. kan.. kan..


last psstt: Jangan kata korang.. aku pun sama bosan.. kihkihkih..

28 comments:

Ini Kisah Tia said...

aduhai .. ni blog akak ni kena kasi anak-anak baca bila dorang dah besar ni ..

Rai said...

tukang urut selalu sendawa kan bila urut orang..memang betul ke kalau dia sendawa maksudnya kita banyak angin? hehe..

aizamia3 said...

Ini Kisah Tia:
masa tu nanti Tia kat manalah agaknya.. adakah masih baca blog akak..?


Rai:
tengok jugak tukang urut, ada yang kurang sendawa, ada yang tak, tapi kalau macam mlm tadi kesian kat k.ana tu, kira badan akak ada hanginlah.. hehehe..

QueeN TerataI said...

masa saya berpantang dulu.. semua pun x buat.. duduk saja.. nak mengadap komputer pun mak x bg.. sbb kdg2 itu yg menjadikan kita bertambah letih dan sakit.. pesan mak rehat byk2! rehat ajer.. biar badan sihat... uruskan anak biasa2 aje.. selebihnya biar org lain yg uruskan.. tp dlm hati saya.. kalau ada org lain nak uruskan.. kalau xde kan semua pun kea buat sendiri.. hehehehehe.... :)

IntaNBerliaN said...

xbaik lg pinggang ek... adehhh.. kesiannya...

cinnamon.com said...

kak pulak semua buat sendiri..

lasak sungguh,balik hspital terus masak..

Munnafendy said...

sy kalau picit ckit bdn org confirm sndawa. tak suka. ahaha =D

Pok Amai-Amai said...

Scary la. Mst ms skool awak aktif sport nie. Pnh jatuh kot? Angin masuk ke. Klu cuaca sejuk kot jdk sakit? Eh, memandai je sy nie kan? Sian awak. Sy ley bygkan la seksanya. Dahla pantang. Dgn luka tu lagi. Arghhhh!

Masz Sidek said...

lepas kena urut... mesti rasa lega sikit...

sy pernah kena urut kat buku lali kaki jer sbb terseliuh... menangis2 kena urut... sakit hihihihi

Kakzakie said...

Kena jaga makan takut terlepas makan yg tak boleh makan jadi angin tu... jaga kesihatan dik... masih dlm pantang kadang kita rasa dah sihat tapi sebenarnya belum pulih betul...

Bestnya berurut. Kakak suka...

pha is said...

x pe kak... cerita ni sebagai panduan bila saya dah kahwin dan dan bila bini dah bersalin.. heheheh

aizamia3 said...

QueeN TerataI:
sebab takde orang tengok tu yang kena buat sendiri lagipun kalau asyik duduk je pun tak selesa gak.. kenalah bergerak sikit2.. ;)


IntaNBerliaN:
masih belum ok lagi.


cinnamon.com:
ai bernasib baik 2 minggu pertama ada orang jagakan..

aizamia3 said...

Munnafendy:
itulah.. kesian akak kat k.ana yang urut akak malam tadi.. hari ngan esok pun mesti dia sendawa.. huhuhu..


Pok Amai-Amai:
a'ah.. masa skolah dulu memang terlebih aktif dan pernah jatuh masa main lompat tinggi <-- penyebab utama..

tapi kali paling teruklah sebab dalam keadaan berpantang kena sakit pinggang..

aizamia3 said...

Masz Sidek:
terus sembuh takdelah tapi sekurang2nya rasa lega skit.. :)


Kakzakie:
setakat ni tak culas pasal makan, pantang.. walaupun kena masak untuk anak2, takde ngelat lagi.. takut jugak effect nye kat baby..

dapat orang yang urut serasi dengan kita, bestnye.. kalau tak serasi badan boleh bertambah sakit jadinya..

aizamia3 said...

pha is:
itu cuma sebahagian kecil pengalaman yang ada.. ;)

ct rahani said...

beshnya urut badan.. rasa cam nk urut jugak badan nih.. angin banyak.. asyik nk sendawa jer.. huhu..

aizamia3 said...

ct rahani:
apalagi.. cepatlah.. ;)

pena rozie said...

Banyakkan rehat...

msredcheesecake said...

takdela bosan sgt... biasa je...hheee... rest la byk2...

~ yus ~ said...

yus pun rasa nak berurut ni, rasa banyak angin juga ni..huhu

anisalya said...

masa pantang dulu tak tgk lappy pun sbb bdk2 ni dok mintak layanan walaupun abahnya ada.

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

bagusla nenk tolong jagakan..awak belum habis pantang..akalu mak mentua sy selagi belum 44 hari jgn mengadala nk wat keje seme..nk bukak tin susu pon dia x bg..


awak lain kali berpantang minta hubby ambil org utk masak dgn kemas rumah..kita ni pompuan badan nk pakai lama..sekarang masih muda mmg kita rs kuat tp kesannya nnt bila kita dh tua..sbb tu org tua dulu-dulu cukup jaga masa berpantang..


dah terpanjang lak sy membebel..hihi soriii

MamaEma said...

ema pernah alami sakit pinggan..skrg sakit dah hilang bila ema pakai PB...cubalah...INSYAALLAH....

Gen2Merah said...

mmg macam tu kehidupan berumah tangga kan... harap2 saya akan bersedia menghadapi semuanya... jadi tak lah bosan2 sangat.. ehe

Tinta Lana said...

Salam..kak, takda la bosan cerita sama. cuma terbayang kebosanan duk kt rumah selepas beranak,bhahahaha.

Nampaknya, lana kena pikir strategi macamna nak atasi kebosanan2 tu nnti..walaupun lum beranak,kawin, calon pom takda,wahahaha

#tima kasih kak aiza,dtg mai singgah blog..skrg da mula sibuk..huhuhu

Tinta Lana said...

ops, lupa tadi,wehehe. Akak, mungkin akak leh uat entry,cara2 mengatasi kebosanan dalam tempoh berpantang,hehe. kompem ada org baca,lau takda, biar lana baca,heh3

aizamia3 said...

Tinta Lana:
ye.. good idea.. tapi kena tunggu habis 44 hari ler dulu baru leh buat.. kira macam pengalaman ler.. nanti Lana bolehler simpan wat rujukan kan.. hehehe..

Hidayah Bach said...

Heheh..
Bab Mata kat tv tgn kat lappy tu mmg
Like lapan puloh Kali la..
Kihkih..dh mcm Baca perangai sendiri pulak.
Org cam kita nih kira tamak la kot..

Sumer nk buat dlm satu masa..

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...