Followers Remaja Purba

Tuesday, July 3, 2018

CikPutih Tukar Stokin Baru


Tiap kali menjelangnya Syawal, pasti anak-anak akan bertanya pada aku..
'Nak balik kampung mana dulu Ibu..?'
'Ibu.. lepas ni kampung mana pulak ibu..'
'Banyaknya kampung ibu. Lepas ni kampung mana lagi ibu..'

Tiap negeri pasti ada RnRnya seperti di SINI..

Ok.. itu buat mereka yang banyak lokasi yang nak dituju. Cuba bayangkan pulak adegan seperti dalam Mamak Cyber di bawah ini di mana bila melibatkan bab balik beraya di kampung je mesti bergaduh.


Baju raya, jamuan raya, tak kisah sangat..
tapi bila bab beraya 'baru diaworang ada kisah!'


Macam aku, rutin yang hampir sama setiap tahun hinggakan Aidilfitri baru-baru ni en. Hubby mahu membuat perubahan pada jadual perjalanan balik kampung kami untuk tahun 2019 nanti. Tunggu dan lihat apakah ianya akan menjadi realiti.. 🤗😎🤔 Dipihak aku..? Aku ok je.. as long takde yang bermasam muka.

Itu kisah nak balik beraya di mana.
Ini pula kisah cikPutih yang turut nak beraya seperti tuannya..


Selain persiapan MakBudak anak-beranak, CikPutih juga perlukan rawatan yang mencukupi supaya tak meragam sepanjang sesi lawatan di kampung halaman dan juga bagi rutin harian selanjutnya. Belaian sebaiknya kenalah buat, kalau merajuk pening kepala nanti. Pujuk bukan sekadar usap kepala sendiri, kena cucuk kepala duit juga nanti nak bagi CikPutih happy kembali.




Alhamdulillah..
Selepas enam tahun baru CikPutih merasa memakai stokin baru. Syukur jugak tak mereput di tengah jalan tak bertukar ganti. Takdelah mewah mana tapi solid sikitlah dari yang asal. Nampaklah MakBudak perasan RemajaPurba sikit waktu memandu.. wakakaka..


StatusHati: Brazil mara ke suku akhir..


5 comments:

ejulz said...

xpa.. asalkan selamat menuju destinasi :)

ejulz said...

Jemput join segmen ejulz jika sudi :)
https://ejulz.blogspot.com/2018/07/segmen-tambah-duit-dengan-kerja-partime_1.html

Ann Ishak said...

yeaaaa brazil lepas :D

Anonymous said...

Great post.

farhanna jafri said...

walaupun lambat tapi alhamdulillah sampai rezeki dia bertukar stokin :D

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...