Followers Remaja Purba

Sunday, June 17, 2018

Tiap negeri ada RnR nya


Kisah semalam:
Kelmarin di Selangor..
Semalam di Negeri Sembilan..
Hari ni di #JDT..
Esok akan ke Melaka..
Lusa.. 🤔🤔🤔

Tiap negeri ada RnR nya..


Aidilfitri kali ni mengurangkan sedikit keseronokan beraya di kampung memandangkan dak Kakak tak sihat. Tiap RnR pasti dak Kakak akan muntah. Aku pulak cirit-birit. Asal dengar perkataan makan, perut memulas-mulas jadinya. Dah terasa macam anak mat salleh mai Malaysia cuba makan masakan Melayu. Perut tak cukup kebal kali ni. Masih terfikir-fikir menu apa yang membuatkan aku jadi macam ni.

Syukur jugak dak Adik tak meragam. Dia ni lagi teruk kalau tak sihat. Dak Nuha cuma sekali muntah teruk awal pagi raya kedua. Syukur jugak dia tak demam. Dak Kakak jelah belum baik sepenuhnya. Dah pesan jangan makan macam-macam tapi tak diendahkannya. Haaa.. amik..! Babah dia kena uruskan dia sebab muntah teruk. Aku..? Tidur lena tak sedarkan diri..

Hari ni.. hujan di pagi hari.
Sejuk je rasa dan anak-anak masih bergelimpangan tidur. Aku..? Ambil kesempatan update blog.. hehehe..


StatusHati: Bila nak balik rumah sendiri ni..? 🤔


12 comments:

Warisan Petani said...

Harap2 dak kakak dan dak mak dah beransur sihat

farhanna jafri said...

kesiannya ibu dengan anak sakit, bila sakit ni tak berapa nak best sangat la nak beraya. Nak berkana dekat rumah orang pun tak selesa. Semoga cepat sembuh ye

Siti Yang Menaip said...

rajinnya travel tapi itula keseronokan hari raya kan.. jalan2 dengan family. hati2 memandu n semoga semua urusan dipermudahkan =)

Aziela said...

Allah...dugaan sungguh tu. Semoga cepat sembuh ya....

Mrs Fuzy Hamid said...

jauh berjalan luas pandangan..travel ni memang best tapi penat tu yg tak best tu..hehe

ewanthology said...

selamat hari raya..semoga cepat sembuh.

Putri said...

Semoga semuanya cepat sembuh.

HeNRieTTa JoSe said...

selamat hari raya...moga dak kakak cepat sembuh....

Mohamad Khairil said...

semoga cepat sembuh ya..

https://aerillhassan.blogspot.com

Falsya said...

alahaiii..kesian kak aiza dengan kakak...get well soon both of u..hugsss..

I am LZ said...

Selamat Hari Raya Aidilfitri aizamia..
Dugaan di Hari Raya, semoga sembuh sepenuhnya..

sayidah napisah said...

sama lahh. malam first raya tuuu habis toilet berebut sebab masing2 sakit perut hahaha. padah makan melantak di 10 buah rumah.

p/s: jemput join segmen blog saya kak :D

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...