Followers Remaja Purba

Saturday, June 2, 2012

Rumah Arwah Nenek..

JUMAAT (1 Jun 2012)

Pukul 6 pagi baru gerak balik kampung sebab aku kena tunggu dulu hubby sampai dari Terengganu.

Call ayah, semua dah ada ke..? eemm.. cucu yang belum sampai aku dan cucu lelaki sulung arwah (elokler tu.. dua-dua sulung).. yang lain semua dah ada dah.. Cuma adik aku je tak dapat balik sebab ada kerja di luar kawasan, begitu jugak anak paklong yang bongsu kena jaga nenek sebelah maklong..

Alhamdulillah segala proses berjalan lancar, aku pun sempat tatap wajah arwah cuma terkilan arwah tak sempat tengok cicit dia yang sorang ni..



Arwah nenek selamat dikebumikan pukul 11 pagi tadi.. dan hubby salah seorang cucu menantu yang sambut arwah dalam liang lahad.. sama macam arwah nenek sebelah mak aku dulu..



Selepas selesai dikubur.. masing-masing mula sibuk dengan urusan kenduri tahlil petang nanti..


Ayah dan menantu sulungnya..



Sebenarnya aku tak tau siapa yang patut jadi chef.. Hubby bagitau 'chef mc..' hehehe.. Sudahnya cucu-cucu menantu yang sibuk melayan kari ayam, sambal udang, sayur goreng.. ikan goreng dengan bubur kacang+durian dimasak oleh mak saudara kat dapur..

Syukur semuanya sempat siap sebelum masanya, memula je nampak macam kelam-kabut sebab takde sape nak masak atau tak berani nak masak..




Majlis dimulakan pukul 5 petang dan Alhamdulillah ramai yang hadir..


Lewat petang aku dan family balik.. Asalnya nak balik hari ni (Sabtu) tapi sebab ada urusan di rumah.. Akhirnya kami selamat sampai rumah pukul 9 malam..





psstt: Pertama kali selepas bertahun-tahun aku dapat berjumpa kesemua sepupu aku.. susah nak kumpul semua sekali memandangkan ada yang dah kahwin.. macam jejak kasih pulak..


psstt lagi: Perut aku meragam dari pagi tadi.. Aku syak kari ayam (ada santan) penyebabnya.. Nasib baik dak Nuha takde pape..


last psstt: Tinggal L.I.M.A hari lagi..

15 comments:

makchaq said...

Innalillah.. Alfatihah buat arwah, semoga rohnya dicucuri rahmat.
Macam tu la kita kan, kalau tak masa kenduri, masa kematian la masa nak berjumpa...

pena rozie said...

Al-fatihah....

Cik Ina Do Do Cheng said...

Al-Fatihah Semoga roh arwah nenek Ai ditempatkan dikalangan orang-orang beriman.Amin.bertabah ye : (

zulfikar hazri said...

Innalillahiwainnailaihirojiun...

pha is said...

smoga rohnya ditempatkan bersama org2 yang soleh..

アヌムちゃん said...

Al fatihah kak..lama tak jenguk sini..

delarocha said...

Semoga rohnya dicucuri rahmat

Noraim said...

takziah atas pemergian nenek akak.

semoga arwah ditempatkan dlm golongn org yg beriman. aminnn.

anisalya said...

sempat balik tak apa. saya time pantang dulu mkn je santan tapi tak byk la. alhamdulillah... okay je.

Gen2Merah said...

al-Fatihah buat arwah

eLL said...

Al Fatihah kak... sabar ye. doa dan bacaan quran yang boleh menghubungkan kita dengan arwah kan. saya pun masih rindukan arwah nenek, ada kalanya melayan perasaan sampai termimpi2.

MamaEma said...

salam takziah..dan al-fatihah

Rosniena said...

salam takziah dan semoga rohnya dicucuri rahmat

IntaNBerliaN said...

al fatihah buat arwah.. nsb smpt jumpa kn..

Hidayah Bach said...

takziah kak..

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...