Followers Remaja Purba

Friday, May 11, 2018

#PRU2018 pada 9 Mei 2018


Kisah rangkuman semua mengenai kenangan aku sebagai pengundi dalam #PRU2018. Ni ha.. baru nak bercerita..

Selepas khatam dari pelbagai sudut berkaitan #PRU2018, perasaan aku selepas keputusan..? OK.. nanti aku kongsikan. Sekarang aku nak tepek gambar kenangan sebelum, semasa dan selepas PilihanRaya yang telah diadakan pada 09 Mei 2018.


Shawl sebuah parti politik yang aku miliki sejak #PRU12 lagi tapi tak bermakna aku penyokong tegar parti tersebut. Dah orang bagi aku ambil je..


Suasana malam sebelum hari mengundi


Video memarakkan keadaan..
Riuh seketika..
Happening kawasan tersebut.


Bukan aku punya..


Kisah asal di SINI..

Inilah pilihan warna baju aku selepas dalam dilema memilih warna apa yang nak dipakai. Salah satu warna kegemaran aku. Pakej kena usik sewaktu aku beratur mengenai pemilihan warna pakaian yang sinonim dengan parti yang bertanding.

Seawal pukul 8:15am aku dah memasuki kawasan sekolah sebelum orang semakin ramai..


Kenangan di kawasan sekolah lama aku..
Banyak kenangan pahit manis aku di sini..

Aku dah..
Bukti dah selamat mengundi secara sah..


Ni lagi.. semakin bertukar warna..

#MakBudak bersama #PenemanSepanjangHayat
Syukur satu jari bukan tiga 🙄

myMIL pun dah selamat melaksanakan tanggungjawab beliau..

Cuma satu aku tak puas hati, pergerakan yang perlahan bagi saluran satu di tempat myMIL mengundi. Penat menunggu weh..


Kemudian, perjalanan diteruskan menuju ke hospital..
Melawat baby di hospital..
Dah macam wakil rakyat aku rasa..


Anak kawan ChefHubby.. 

Selamat dilahirkan sehari sebelum mengundi, jadi ibunya kena tunggu lima tahun lagilah baru boleh mengundi..

Kenangan di sekitar kampung ChefHubby..

Apa yang aku nampak ada tempat mengundi masih ramai orang berbaris untuk mengundi walau masa semakin suntuk. Tepat pukul lima petang, tempat pengundian ditutup dan ada yang tak puas hati sebab tak dapat mengundi. Namun, syukur tiada rusuhan berlaku.

Ini salah satu daripadanya..
Sumber FB..


Penyokong Parti Gajah.. 🤔🤔
Untunglah Diva AA ada penyokong bertuah 🙄


Anak buah Chef Hubby..
Cucu myMIL yang ke 11..
Meriahlah bila balik kampung MIL.. ramai cucu.


Khidmat masyarakat terakhir..
Membaiki motorsikal adik ChefHubby yang 'demam'.


Selesai semua yang berkaitan, akhirnya kami selamat sampai di rumah dari kampung ChefHubby. Masa kami untuk berehat pulak.

Apa-apapun.. kelmarin adalah hari yang memenatkan bagi diri aku. Letih hinggakan aku tak kunci rumah dan tak sedar bila en. Hubby balik dari berjumpa kawan di luar.


StatusHati: Sejarah akhirnya tercipta. Tahniah Tun M..


3 comments:

Putri said...

Saluran yg parents saya ngundi pun agak slow. Parents saya sampai pergi 2x baru dapat ngundi. Orang tua mana larat nak tunggu lama. Saluran yg saya undi mostly yg muda2...laju jugak..tunggu tak sampai sejam.

Putri said...

Saluran yg parents saya undi pun slow..kesian parents saya sampai kena pergi 2x sebab terlalu ramai. Warga emas ni mana larat nk q lama2

adianiez AIDA said...

ha ha ha ha parti AA :)
hadoi lah! sian baby bam bam tu...

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...