Followers Remaja Purba

Wednesday, May 30, 2018

Berbuka Puasa di rumah MIL


Kisah Malam Kelmarin:
Ku bawa anak-anak mendapatkan rawatan di klinik kerana batuk yang masih belum pulih. Waktu tidur dorang jadi terganggu dek batuk. Dak Adik sehingga Doctor arahkan ambil neb. Nampak gagah tapi sebenarnya dak Adik yang paling teruk. Ni kalau sehari dua ni tak ok jugak, ke hospitallah ye..


dak Adik..


Kisah Berbuka Puasa Semalam di rumah MIL:
Berbuka puasa di rumah MIL + menyambut hari lahir MIL. Plan usahasama adik-beradik ChefHubby bagi memeriahkan suasana berbuka puasa. Aku..? Layankan aje memandangkan semalam Cuti Umum Wesak Day.

Setiap kali ada aktiviti makan-makan di rumah MIL, aku pasti menjadi pembantu kepada ChefHubby di dapur. Takde orang lain dah.. adik-adik yang lain turut membantu apa yang patut.

Alhamdulillah, perancangan dorang berjaya dan tersandar kekenyangan dibuatnya.

Selesai semuanya.. lewat malam balik bersama pakej tapau makanan yang ada. Aku sekadar mengambil apa yang perlu untuk bersahur nanti sebab dah tahu dah takkan ada yang nak bangun sahur nanti. Aku keseorangan lagilah jawabnya. Alasan sebab masih kenyang berbuka puasa dekat rumah uwan tadi ibu.. 😂😂😂


Sebahagian dari bahan mentah untuk menu berbuka..


Kari Kepala Ikan


 Kari Kambing

Shell Out

Sata + Otak-otak

Bersedia untuk berbuka puasa


Kemuncak majlis..
Birthday cake for my MIL dari anak-anak beliau..


Kisah Pagi Tadi:
Seperti yang dijangka.. terkebil-kebil aku keseorangan di dapur menahan ngantuk pun ye jugak. Tak cukup tidur gara-gara dak Nuha kurang sihat. Batuk + muntah-muntah + merengek nak ikut aku ke tempat kerja. Aku nak cuti dak Nuha tak bagi, disuruhnya aku kerja. Sanggup tak nak pergi sekolah sebaliknya panjang akalnya nak ikut aku ke pejabat. Alahai Nuha.. Nuha..

La ni..
Bersama dak Nuha di tempat kerja. Double triplelah kepenatan aku hari ni..


StatusHati: Mengantuk + letih pagi  ni..


6 comments:

Nurzakiah Hanum said...

SEMUA BEST2 MENU

Shafyqah Azry said...

wah meriahnya

norhidana miswan said...

sampai ttp mata si dak adik, malu lah tu... moga cpt sihat yek

waaaa bestnya kak, sambut bday sekali ngn buka puasa ramai2... meriah menu... kari kepala ikan tuh perkkkh bila lah dpt merasa

panjang akal dak nuha, mmg penat jaga anak kt opis kak, dana yg jaga aiyan separuh hari pun kadang surrender... nsbla dia ptg tido je

I am LZ said...

Semoga dak Nuha cepat sembuh.. Have a good rest aiza..

aizamia 3 said...

I am LZ:
InsyaAllah.. Aamiin.. terima kasih.


Norhidana Miswan:
Memang panjang akal dia nak ikut ke tempat kerja.


Shafyqah Azry:
Itu ada satu family lagi tak balik. Kalau tak.. lagi meriah.. hehehe..


Nurzakiah Hanum:
Alhamdulillah.. rezeki dikongsi bersama..

adianiez AIDA said...

ohsem nyer lauk!!!
menarik.pastu berbuka ramai2.
wow, best!

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...