Followers Remaja Purba

Thursday, January 4, 2024

Ular Masuk Dalam Rumah


3 Januari 2024 - Rabu

Tengahari:
Masa kejadian dak Nuha nak keluar rumah pergi sekolah SRA, terkejut nampak ada ular di ruang tamu. Punya panik suara dak Nuha waktu dia call aku.

Aku..?
Segera aku telefon nenek saudara dan jiran belakang rumah minta bantuan. Atok saudara dan jiran datang rumah menghulur bantuan. Alhamdulillah, keadaan terkawal.

Bila ku tanya dak Adik:
'Adik bunuh ular tu macam mana?'
'Haziq yang bunuh, Adik tak sampai hati nak bunuh'.

Allahuakbar... adik oiii.. kalau kita tak bunuh, ular tu yang bunuh kita. Tepuk dahi aku dibuatnya. Walau apapun, Alhamdulillah.. syukur sangat-sangat deme berdua selamat. Ular tu tak besar, cuma anak ular yang tersesat dari kebun sebelah taman kami ni aku rasa.


Malam:
Dak Nuha pujuk aku temankan dia tidur disebabkan dia takut.

Disebalik selimut Ben10..
Ni bukan takut tapi sejuk aircond.. ðŸ¤£


Ya!Allah.. jauhkanlah perkara yang tidak baik dari kami sekeluarga. Aamiin..

#RemajaPurba: Siapa tak risau, macam-macam boleh berlaku.

1 comment:

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...