Followers Remaja Purba

Tuesday, May 28, 2013

Ragam dak Nuha


  • Aku ni kalau tengok keadaan anak2 'cedera' + berdarah.. panic usah cakaplah.. memang nampak over terlebih.. walhal kekadang tak teruk mana pun..
  • Tapi biasalah akal anak-anak.. tak cuba.. tak kena.. tak jadi..
  • Baru-baru ni dak Nuha jatuh tersembam + tergigit lidah..
  • Aku ingatkan sikit je tapi bila tengok dia menangis berguling + mulut berdarah.. tak fikir apa dah.. basuh muka dengan mulut dia, tengok keadaan ok ke tak..
  • Atok sedara suruh bawak ke Klinik untuk dapatkan rawatan susulan disebabkan masa kejadian dak Nuha tengah minum air dari straw..
  • Syukur Alhamdulillah.. cuma kesan gigitan kat lidah dak Nuha je yang jelas kelihatan.. yang lain ok takde pape..
 
  •  TAPI..
  • Lepas kejadian tu..
  • Sikap dak Nuha berubah sikit.. ---> dah takde gedik santai dah..dah jadi seorang yang 'berangin'..
  • Kalau sebelum ni senang nak urus.. la ni.. kuat betul 'angin lintang' dia..
  • Bila jadi macam tu.. dak Adik paling suka menyakat.. gamat + bingit rumah dibuatnya dengan jeritan dak Nuha..
  • Jangan kata dak Nuha.. dak Kakak pun disakatnya..



psstt: Tak sabar nak tunggu hujung minggu ni.. nak balik kampung.. yeye..



11 comments:

Nurzakiah Hanum said...

nak ikut blk kg

Kakzakie said...

kalau kakak pun bimbang apa lagi dia tengah minum guna straw, takut juga terjolok tekak dia kan..

Kakak dan abang mestilah suka menyakat Nuha kan comel-montel:)

norhidana miswan said...

heheheh agak2nyer dia malu plus sakit kot itu yg jd gitu hehehe...

makchaq said...

Selamat balik kampung.. belikan gula melaka kat makchaq tau.. (pesan tu alasan nak suruh mai rumah hantaq gula he he)
Nak tengok Nuha dah pandai jalan..

amirah said...

adoiii...ngeri jugak tu..memang panik kita kalau tengok berdarah2 ni...mujur tak serius kan

JunAina said...

Sakit kot tu yang stress...fobia pun ye kot.

Cik Ummi said...

dak nuha da jadi garang? O.o
wow,, scarynyaa.. haha

anitadiana said...

kak ita pun risau juga...takut kan....bab menyakat tu yg tak larat bila dah balik keja penat bila duk menjerit-jerit tu rimas juga...

faraherda.razalan said...

Beralih umur kot awak....hehehe. Sy bygkan kecomelan die. GEram.

Amboi dak adik. Notty kaco Nuha ye?

❤Kamsiah❤ said...

kanak2 lasak mmg biasa terjadi pecah2 bibir,herhantuk...terjatuh...cepat ja berdarah bibir..

the malay male said...

sakit lidah lagi kot, tu yg moody jek

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...