Followers Remaja Purba

Monday, March 19, 2018

Takut Ibu jatuh, hospital jauh



Zaman dak Kakak dengan dak Adik tidur berkepit dengan aku dah lama berlalu. Sekarang dorang tidur berasingan dalam bilik masing-masing.

Dak Nuha..?
Ini paling susah rasanya. Bukan susah apa.. si bongsu ni tak nak berenggang, tak nak tidur berasingan dari aku. Puaslah Babahnya suruh tidur dengan dak Kakak. Dak Kakak pulak lagilah tak nak bertolak ansur - tak nak share bilik dengan dak Nuha. Alahai anak-anak.. tepuk dahi Mak Budak sekejap.

Sudahnya..
Sehingga la ni masih berkepit bermanja tidur dengan aku. Sikit pun dia tak hairan dengan jelingan Babahnya. Siap ada soalan untuk Babah dia lagi..

'Kenapa Babah tidur sebelah tepi?'

'Takut Ibu jatuh, hospital jauh.' Jawab Babahnya..

Percaya sungguh dia dengan Babahnya hinggakan tak bagi aku tidur dekat tepi katil takut aku jatuh.. kahkahkah.. 


Lena dalam kesejukan aircond..


Si Bongsu ni pulak yang susah nak ajak berunding. Jauh beza dari kerenah dari dak Kakak dengan dak Adik.



StatusHati: Kotak semakin banyak di tempat kerja..


4 comments:

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...