Followers Remaja Purba

Wednesday, March 14, 2018

Boleh menjadi Fitnah kalau..



Tolong jangan mudah menyampaikan maklumat kepada orang lain sedangkan kau tidak berada pada situasi tersebut DAN kalaupun kau berada pada situasi tu.. TOLONG jangan terlalu bangga nak bercerita atau menyampaikan maklumat. Boleh menjadi fitnah andaikata maklumat tersebut tidak tepat. 

Belum tentu apa yang kau sampaikan tu betul. Kadang-kadang preskripsi cerita tu hanya membuatkan keadaan menjadi lebih buruk malah kemungkinan bakal menyusahkan hidup orang itu tinggi selain untuk orang mempercayai kau boleh pergi ke tahap zero.
#SekadarPeringatan
#JanganSampaiTerputusHubungan
#SekaliTerkenaSusahDahNakPercaya
-Status di FB..


Aku sehabis daya untuk bersabar.
Bukan sengaja nak memburukkan keadaan tapi biasanya orang sebegini takkan sedar selagi tak ditegur atau tak kena batang hidung sendiri. Bukan nak mendoakan yang negatif cuma sekadar peringatan bersama. Bayangkan andai kau atau ahli keluarga kena seperti itu, apa yang kau rasa dan apa yang akan kau lakukan.

Memekik..?
Marah..?
Apa solution yang akan kau buat..?
Bukan sedikit calar yang kau beri.. Sedihnya aku rasa.

Bersemuka..? Meluah rasa apa yang tak puas hati di hati..? Sedangkan sebelum ni kau tetap mempertahankan tindakan yang kau buat itu betul, inikan pula nak bersemuka.

Apalagi yang boleh dibuat?
Biarkan..?
Pedulikan..?
Tapi sampai bila..?


Jangan terlampau menjadi makcik bawang hingga boleh merenggut hubungan dengan orang yang rapat dengan kau. Jangan nanti kau tertanya-tanya kenapa kau rasa lain dalam hubungan itu.


Siapalah aku untuk menghukum sedangkan aku sendiri masih dilambung ombak di tengah lautan dalam yang tidak bertepi.. Eh!Bermadah helah pulak.. eemm.. Berdoa dan terus berdoa moga aku kuat menahan sabar. Moga tiada puting-beliung datang menyinggah DAN andai terasa, harap kau sedar diri.



StatusHati: Kuatkanlah hatiku ini..



4 comments:

norhidana miswan said...

ssh jgk kalau jenis org yg suke membawang nih... nyusahkan hidup org lain je

Acik Erna said...

Terus berdoa aiza..semoga tabah dan kuat

Warisan Petani said...

Doakan yang baik2 untuknya supaya berubah dan sedar akan kesilapannya.

adianiez AIDA said...

kena tgk keadaan jugak samada berdiam diri atau bersemuka.
pndapat aida la.
kalau kesan nyer kecil atau tiada kesan, ok la kalau diam aje.
tapi, kalau kesan tu jadik kan kita yg difitnah menjadi sgt negatif di mata org lain, mesti bersemuka.
kasik explain dgn jelas dan saksama...

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...