Followers Remaja Purba

Wednesday, November 26, 2014

Dia suruh tutup lampu sebab nak tidur..



Kelmarin dak Nuha menemani aku di pejabat di SINI..
Tak banyak kerenah tapi tetap semput aku melayan dia..


Nah.. meh aku belanja beberapa keping gambar aksi beliau..

Nuha duduk situ dendiam ye.. ibu nak buat kerja..


'Teletubbies..'
Baju baru  dia berkenan kat cafe bangunan tempat kerjaku
Lepas cuba takmo tanggal.. terus pakai lepas bayar.. huhuhu..


Petang.. selepas mandi..
Dia suruh tutup lampu sebab nak tidur..
Nuha.. ni bukan kat rumah sayang boleh tutup lampu.. huhuhu..
 

Masa ni dia dah mengantuk sebenarnya..
Main depan bilik bos pulak..



Akhirnya.. waktu balik rumah.. tak dan keluar dari bangunan.. lena dalam kereta sampai kat rumah..
Aku yang memandu.. tenang sepanjang jalan.. ditambah pulak masa tu hujan lebat.. jalan sesak dan banjir di Federal Highway sebelum susur ke Bandar Sunway..


Habis aku punya 'post it' dia buat main dan bawak balik..
Siap main tampal-tampal kat kabinet tv aku.. huhuhu..


Aku memang tak suka nak bawak anak ke tempat kerja sebenarnya.. bukan setakat kerja hakiki aku terganggu.. kerja orang lain pun turut terganggu sebab seronok melayan kerenah gedik dia tu..
Apa-apapun maafkan aku ye kengkawan.. aku bukan sengaja nak bawak dak Nuha ke pejabat walau hakikat bagi korang tak rasa terganggu dengan kerja hakiki korang tu..




psstt: Bila diusik.. disakat.. membuatkan aku semakin rasa nak gedik manja lagi pada abam sayang.. kehkehkeh..



14 comments:

  1. assalamualaikum
    selamat pagi
    cutenya

    ReplyDelete
  2. Bestlah kawan-kawan pejabat dpt gomol budak gebus ni. Kalau kakak dpt mahu kakak kurung terus dalam bilik kakak:)

    ReplyDelete
  3. salam kak,
    hahaha.. kalau tutup lampu, bukan aje nuha.. ngan ibu sekali tidur sayang oii.... habis satu pejabat pun tidur agaknya.. dah la sejuk2 kan..haha

    ReplyDelete
  4. klu bos baik hati n tak kisah bawa anak itu lebih bgus..kacaulah mcmmana pun hati kita ttp seronokkan anak didpn mata..
    lama sikit dik nuha tu dgn umminya..


    semakin membesar dia..cute

    ReplyDelete
  5. Comelnya Nuha.. geram tengok dia..


    jemput singgah sini..
    http://www.cintavitamn.com

    ReplyDelete
  6. hahahaah siap suh ttp lampu lg, apasal akak tak suh dia tido kt surau je, blh ttp lampu n takde sapa kaco... tp time tido jelah time main takkan nk suh main sorang2 dlm surau kan

    dana pun penah bwk aiyan ke opis tp utk setengah hari jelah, dana sndiri tak larat nk layan dia... tp kwn2 opis seronok melayan dia

    ReplyDelete
  7. suka la nuha tu dpt ikut ibu g work ye =)

    ReplyDelete
  8. mesti syok kengkawan akak melayan dia ehehehehe.

    dan mesti lagi bahagia akak drive sambil dia tido tu. boleh paham perasaan itu bagaiman kihkihkih

    ReplyDelete
  9. tu laa kan...bukan sengaje nak bawak...kalo ade bende takdpt dielakkan kene jugak bawak...tapi lieya suke jek haahahah leh tumpang main, gomol, usik heheheheh...

    nuha2 kemain siap mintak tutup lampu...lawak betul tu....

    ReplyDelete
  10. Masa anak2 saya masih kecil dulu kadang2 saya juga bawa anak ke pejabat, terutama petang Jumaat kerana waktu berada di pejabat pun tak lama.. Dengan bawa ke pejabat, mereka boleh dapat knowledge baimana kerja ayah mereka...

    ReplyDelete
  11. Memang terganggu kerja kalau ada budak di pejabat. Mana boleh tahan nak buat kerja diam-diam, kalau tak mencubit sana sini sinun. Geram tengok Dak Nuha chubby ni. Kalau sepejabat dengan mamanya, memang habis muka merah kena gomol dah!

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...