Followers Remaja Purba

Thursday, November 27, 2014

Selamat Datang buat ahli baru dalam keluarga my MIL



22 NOVEMBER 2014 - Sabtu:
Pagi..
Lepas dah selesai kelas mengaji dak Kakak dengan dak Adik, kami terus balik rumah MIL..

Tengahari kami menuju ke PPUM untuk mengambil wife adik ipar yang dah selamat bersalin Jumaat malam.. Alhamdulillah ibu dan baby boy sihat takde masalah..

Selesai urusan berkaitan kami dah bersedia untuk balik.. masa ni lah satu kejadian lucu berlaku..
Memasing langsung tak perasan dan aku pulak boleh tak ingat..




Kita selfie dulu bersama baby sebelum balik..


Tu.. bedung baby.. hak milik PPUM..


Dah nak keluar dari pintu wad.. baru aku perasan.. baby tak bertukar baju lagi.. huhuhu.. memang luculah.. kitorang patah balik mintak kebenaran nak tukarkan baju baby.. nurse yang ada pun gelak je..
Menggigil tangan aku masa nak tukarkan baju baby.. sebab dah lama tak pegang baby baru lahir..
Tapi memang kenangan melucukanlah bila diingatkan balik.. mungkin masa tu terlebih fokus pada ibu baby yang keletihan..

Hujan mengiringi kepulangan kami sampai di rumah.. dak Nuha menangis bila aku dukung baby.. kihkihkih.. kes cemburulah tu..


Malamnya.. aku berehat je di rumah.. takde aktiviti yang menarik selain dari aktiviti membesarkan badan..



23 NOVEMBER 2014 - Ahad:
Tengahari..
Kalau semalamnya pergi rumah MIL.. esoknya turn menjenguk mak aku pulak..
Langkah kanan bila kami sampai.. makan tengahari di rumah mak..
Borak chit chat.. petang baru balik..
Singgah sekejap kat rumah MIL hantar baju dak Kakak dengan dak Adik..
Kemudian terus gerak balik.. kerja rumah pulak menanti..
Entah bila aku nak rehat pun aku tak tahu..



Bila sibuk dengan urusan keluarga kedua-dua belah pihak.. aku tak pergi pun MAHA di MAEPS, Serdang.. Upin Ipin di PICC, Putrajaya.. Formula E di Putrajaya mahupun Karnival filem di Alamanda Putrajaya..

Tapi takpe.. hujung minggu ni masih ada masa lagi untuk ke MAHA di MAEPS, Serdang tu..
Harap-harap hubby tak outstation hujung minggu ni..



Nah.. belanja selfie gaya mak budak a.k.a remaja purba di wad bersalin, PPUM..





psstt: Rasa rindu pulak dengan suasana wad bersalin tu.. kihkihkih.. apakah.. apakah..??




12 comments:

  1. Walaupun En Suami bertugas di MAHA, kakcik belum sampai pun lagi ke sana... :(

    ReplyDelete
  2. excited tengok baby...tak ingat nak tukarkan baju dia..lagipun berbedungkan..tak perasan..

    ReplyDelete
  3. Banyak occasion tapi kalau sendiri pun sibuk satu pun tak dpt pergi kan

    Nuha jeles tapi kalau adik sendiri mesti sayang..

    ReplyDelete
  4. hik hik..dak kakak n dak adik dh beso dh tu...dh blh dh kalo nk tmbah lg 1 =p

    ReplyDelete
  5. ala dak nuha.. cemana ibu nak tambah ahli ni.. baru geng ngan acik..hahaha

    ReplyDelete
  6. Salam Tahniah buat mak budak serta keluarga mertua atas kehadiran org baru... ade rasa cam nak baby lagi ke MB? heee~

    ReplyDelete
  7. tqhniqh buat keluarga semua dan selamat datang di dunia buat ahli baru...

    ReplyDelete
  8. Aha, saya lagi best. Masa nak balik saya tukar baju hospital ke blouse sendiri tapi kain hospital lupa nak tukar. Dah sampai rumah baru perasan. Nurse pun tak tegur. Takpa kot sebab dah semua masuk dalam bil. Hehehe...


    Tapi, saya suruh juga suami pergi pulangkan kain tu ke hospital lepas siap cuci!

    ReplyDelete
  9. Bertambahlah cucu2 syurga ye dok...;)

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...