Followers Remaja Purba

Wednesday, February 14, 2024

SEPERTI PEMINTA SEDEKAH GAYANYA


Sambungan dari kisah di SINI..

13 Februari 2024 - Selasa

#Tenang-tenangJe..
Ketika orang lain dah mula bekerja, aku masih lagi bercuti. Mengalahkan mereka yang menyambut Tahun Baru Cina lagaknya ðŸ˜†

Aku ni, bila berada dalam status bercuti, aku akan pastikan segala bentuk tugas yang tertinggal di tempat kerja tidak akan 'mengikuti' aku. Aku nak tenang-tenang je sebab aku tak nak perasaan 'tempat kerja' itu terbawa-bawa bila berada bersama keluarga.


14 Februari 2024 - Rabu 

Bila pertama kali minta.. 'kejap lagi ye, saya tengah ada kerja'.
Bila kali kedua minta.. 'belum lagi, nanti saya bagi'.
Bila kali ketiga minta.. aku will be like.. 😖 Terasa diri seperti peminta sedekah gayanya.

Mereka lebih berpengalaman, lebih mengetahui dan kerja lebih lama. Mereka tahu apa yang mereka buat tapi yang buat bergenang airmata, bila kepayahan dan dateline yang perlu dikejar tidak tercapai. 

'Biarkan je, lepas dah tanggungjawab'.
Bila jadi seperti ini, ada yang triggered dan sentap ke? Bukan apa, sekarang ni nak menegur benda baik pun susah. 

Dear me..
I know you are mad, but I know you can handle this. So.. let it be.

#RemajaPurba: Silent speak when words can't..

3 comments:

  1. Faham feeling ni sebab Mrs. A pun selalu alami huhuuhu...

    ReplyDelete
  2. Perkataan pertama tu betul...

    "Tenang-tenang je..."

    ReplyDelete
  3. Setuju, Mbak.
    Jangan bawa pekerjaan ke rumah. Biarkan di rumah hanya fokus kepada urusan rumah dan keluarga.

    Salam,

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...