Followers Remaja Purba

Thursday, February 22, 2024

Pegawai JPJ dan Majlis Perkahwinan


16 Februari 2024 - Jumaat

Menemani en. Hubby makan malam di kedai kawannya selepas selesai di kedai gunting rambut. Dak Nuha peneman setia, tak ajak pun dia tetap nak ikut ðŸ˜† 

Ini tuan empunya kedai tapi itu bukan gaya dia, sengaja menyakat kami ðŸ˜†

Chicken Grill

Sparkling Lychee

Sparkling Longan Ribena

Sebenarnya tujuan en. Hubby ajak aku keluar untuk menunjuk arah buat aku kerana esoknya aku kena jadi supir buat dak Kakak. Ini semua sebab aku bagitahu pada dak Kakak.. 'Kalau ibu terlajak susur/simpang, kita terus balik rumah'

Kenapa tak guna je teknologi Global Psitioning System (GPS) a.k.a Guna Pun Sesat? Letaklah google map, wazes, peta lokasi, en. Hubby tetap pilihan hati. Gigihlah dalam penat tu diajaknya aku. Alah.. MakBudak bukan tak tahu cuma tak yakin, biasanya hanya sebagai co-pilot.


17 Februari 2024 - Sabtu

Dak Kakak..
Bila Babahnya memberi lampu hijau untuk bertemu kawan-kawannya, maka akulah yang menjadi supir buatnya. Kenapa dia tak pergi sendiri? Kami tinggal di tepian pekan, jauh dari pengangkutan awam dan aku pula risaukan keselamatan dia.

Panas berdenting sewaktu sampai di titik pertemuan.
Bila kawan-kawan dia dah sampai, barulah aku balik bersilat di dapur pula.


Menunggu deme selesai healing.


Petang:
Bukan setakat menjadi supir dak Kakak, aku turut menjadi supir en. Hubby. Dari tempat kerja en. Hubby, aku terus drive ke titik pertemuan dak Kakak.

Bersama peneman sepanjang hayat yang menjadi co-pilot je hari ni.
Aku dipaksa memandu sampai ke rumah. Letih.


'Ibu bila Babah ada, pandu kereta macam baru dapat lesen tapi bila Babah takde, ibu pandu kereta laju'. Dak Nuha mengadu pada Babahnya. Dia tak tahu yang Babah dia tu bukan setakat menjadi pegawai JPJ malahan turut boleh menjadi polis trafik bila duduk sebelah aku waktu aku memandu, dia yang brek dulu sebelum aku brek.. 'Laju sangat ni, perlahan sikit. Laju-laju nak pergi mana?' Nampak je macam tidur lena tapi sebenarnya tak.. ðŸ˜†ðŸ˜†

Cukuplah dulu waktu remaja, ikut kata hati, laju je tapi bila dah menjadi RemajaPurba ni.. #Tenang-tenang je waktu memandu. Pandu laju pun, tetap sampai lambat sebab jalan sesak ðŸ¤£ tak boleh nak menyelit.


18 Februari 2024 - Ahad

Menghadiri jemputan Majlis Perkahwinan anak kakak sepupu en. Hubby di Kajang. 

Nurul Aina Syahirah dan Muhammad Ar-Rafi

MUA - mySIL
Pakaian dan aksesori - team mySIL
Pelamin - dewan punya

Tahniah buat pasangan pengantin.
Moga kekal bahagia hingga ke akhir hayat dan moga rutin harian dipermudahkanNYA.

Bersama ibu dan bapa pengantin perempuan.

Bersama family myMIL.
Mak dan Abah kat bawah melihat gelagat anak, cucu, menantu di atas pelamin.

'Azlee Senario' ðŸ¤”

Orang makan nasi kenduri, deme makan nasi lemak.

Selesai semuanya, kami terus balik rumah. Masa untuk berehat.

#RemajaPurba: ...

2 comments:

  1. linda plak, kalau husband bising2, suruh dia bawak je...hahaha
    dulu2 linda tidur pun takpe, percaya husband bawak...skang nie, nk tido pun tak tenang, husband maken lalai pulak bawak kete...😂😂
    mcm tak aware je, apa yang dikalut kan tak taw

    ReplyDelete
  2. Hati² di jalan raya supaya kita selamat tiba haha...
    PH sejenis yg tak tidur dlm kereta, mmg efficient la jadi co pilot hehe

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...