Followers Remaja Purba

Thursday, December 29, 2022

Baju Tema vs Kenduri Perkahwinan


25 Disember 2022 - Ahad

Menghadiri kenduri perkahwinan anak kawan en. Hubby di selatan tanahair.. eemm.. 🤔 Macam biasa warna baju aku mesti sama tiap kali pergi kenduri tapi kali ni aku rasa macam aku anak tuan rumah 🤣 - sampai ada yang bertanya aku siapa. Aku pulak selamba duduk menyelit di khemah utama bersama mak dan ayah pengantin. 

Dari jauh bila nampak warna khemah, aku tahu yang aku dah tak boleh nak patah balik.

Hitam + Ungu = Cantik

Sementara belum ramai orang, jomlah kita makan dulu.
Menu yang disediakan oleh pihak catering, semuanya sedap belaka.

En. Hubby bila dah jumpa geng, aku pun dia dah tak kisahkan.

Pasangan pengantin yang diiringi dengan paluan kompang..

Kompang dipalu pengantin baru..

Dulu...
Zaman aku Budak Purba, suka sangat tengok orang main kompang ni, bajet cun ler masa tu.

Sekarang..
Suka jugak tapi ambil gambar + video jelah.. dulu tak merasa.

Makan beradab

Gambar kenangan haruslah ada..

Baju asal yang ingin aku pakai - hijau

Nasib baiklah aku tak pakai warna senada dengan pihak pengantin perempuan.. last minute tukar pakai warna baju lain tapi warna itulah yang sama dengan family tuan rumah. Kau rasa.. 😆 (takkan aku nak tanya dengan tuan rumah 'tema warna apa' tiap kali pergi kenduri kan..) 😅

Lupa nak ambil gambar semua menu makan beradab kali ni.

Mak dan ayah pengantin lelaki.

Nasib baiklah corak baju kita tak sama.. 

Banyak sebenarnya gambar yang ada tapi sebab aku tak kenal, jadi ini jelah yang aku simpan di sini.

'Mak dan Ayah' kita.. 

Kakak dan Adik..
Geleng kepala en. Hubby melayan kerenah MakBudak..

Ice cream pun sama warna dengan baju aku.

Sebelum balik..
Bukan dua, bukan tiga tapi lima kuntum aku bawa balik..
Bunga telur untuk tetamu hasil buatan mak pengantin lelaki

Bunga yang diperbuat dari kertas suratkhabar

Bunga yang ini pula diperbuat dari sabun.. wangi.


SEBENARNYA..
Tuan rumah dengan en. Hubby pernah bekerja di tempat kerja yang sama sebelum ini. Bertambah rapat bila setiap kali menyambut hari raya Aidifitri yang mana rumah mereka antara 'kampung' yang mesti kami singgah. Jadi, tidak mustahil kerenah aku dah macam anak tuan rumah. 

Apa-papun..
Buat pasangan pengantin, moga rutin harian dipermudahkanNYA dan kekal bahagia hingga ke akhir hayat.

#RemajaPurba: ...

1 comment:

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...