Followers Remaja Purba

Monday, March 4, 2019

Kenangan di sebalik Terung Pipit



Terung pipit dari jiran..

Teringat kenangan masa mengandungkan dak Kakak. Teringin nak makan sambal terung pipit.

Kenangan pertama:
Waktu nak mencari terung pipit di pasar malam di rumah myMIL, awek Hubby kena langgar dari arah belakang. Terkejut aku yang sedang memandu ketika itu. Berang aku dibuatnya tapi syukur awek Hubby tak cedera teruk. Terus hilang selera nak beli terung pipit yang kuinginkan.

Kenangan kedua:
Akhirnya aku dapat apa yang aku hajati di rumah bapa saudara en. Hubby di Kampar, Perak. Petik sendiri dari belakang rumah beliau dan terus masak dek gara-gara mengidam tapi sayang balik je rumah myMIL di K.L terus muntah, keluar semua yang aku dah makan tu. 

Waktu ini, aku berada di awal pregnancy, muntah-muntah memang menjadi rutin harianku. Walaupun begitu tapi aku berjaya mendapat apa yang aku idamkan iaitu Terung Pipit masa tu.

StatusHati: Kenangan yang tiada galang gantinya..


10 comments:

  1. Di kampung kakcik, terung ini dipanggil terung belanda. Ada juga yang panggil terung berembang...

    ReplyDelete
  2. dana tak pernah msk kak,mkn apa tah lg sedap ke rsanya... rasanya kt kg dulu terung ni diaorg bt main jadikan peluru je hehehe...

    ReplyDelete
  3. terung ni saya x makan, tapi dulu mak ada tanam.. saya kutip buat main gasing.. hehehe

    ReplyDelete
  4. Buat sambal tumis ikan bilis sedap tu

    ReplyDelete
  5. pernah mengandung anak pertama nak makan terung pipit sampai bersalin tak dapat makan hahahaha

    ReplyDelete
  6. pernah mengandung anak pertama nak makan terung pipit sampai bersalin tak dapat makan hahahaha

    ReplyDelete
  7. Masa saya kecik dulu terung nie selalu dijadikan peluru pistol mainan, hihihi.. Saya nak ucapkan TAHNIAH kerana bulan nie awak terpilih untuk menjadi Top Commentator dalam jurnal saya..

    http://www.shikinrazali.com/2019/03/top-commentator-bulan-mac-2019-tahniah.html

    ReplyDelete
  8. terung pipit ni kalo tengok kat supermarket, mahal gilaaa kan 1 bekas tu...aduii, ari tu nampak kawan blogger buat sambal, terus rasa nak buat juga..tapi tengok reganya, kensel dulu...nanti2 lahh

    ReplyDelete
  9. lagi satu kenangan dgn terung pipit ni, buat peluru lastik :D

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...