Followers Remaja Purba

Monday, January 14, 2019

Rindu dengan Jalan ini..



Kali terakhir aku gunakan jalan ni, tiga tahun lepas. Bukanlah ketika ini tak menggunakan langsung cuma maksud aku ketika itu waktu mengambil anak balik dari sekolah waktu petang. Laluan harian aku setiap hari balik kerja dan terus ambil dak Kakak balik sekolah.


Rindu dengan Jalan ini..


Pernah aku lewat disebabkan kesesakan jalanraya, bertunggu-tangga dak Kakak di sekolah menunggu aku. Tawakkal je aku ketika itu risaukan dia. Walau InsyaAllah selamat tapi perasaan risau tetap ada. Belum lagi nak ambil adik-adiknya dari rumah pengasuh ketika itu.


Sekarang..
Rutin harian sedikit berubah mengikut peredaran masa. Takde lagi terkejar-kejar nak ambil anak di sekolah dan di rumah pengasuh. Syukur Alhamdulillah. Penat.. itu biasalah bagi seorang ibu bekerja. Alah.. duduk rumah 24 sehari, 7 hari seminggu pun tetap penat jugak. 


Akan datang..
Cabaran lebih besar menanti. Usaha dan Doa perlu seiring dengan arah yang dituju. Moga aku kalis dengan dugaan yang mendatang.. InsyaAllah.. Aamiin..



StatusHati: Hati kena kental..


5 comments:

#JMBELOG said...

SEMOGA TABAH DALAM APA JUA DUGAAN DAN RINTANGAN...
#JMBELOG

ejulz said...

Amin. semoga dipermudahkan urusan. :)

Warisan Petani said...

lengang

norhidana said...

nampak mcm jln kampung ye kak? nampak tenang je bukan mcm kt sini...
skrg ni klu time nk amik aiyan, hati risau.,... nk paking mana lah ni... sekolah aiyan jenis dkat jln beso... asal time amik mmg kene menapak jauh

adianiez AIDA said...

semlm adalah sejarah.
takkan kita lupa. terutama kenangan bersama anak.
aduhai :)
sweetest memori.

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...