Followers Remaja Purba

Tuesday, January 8, 2019

Hanya kerana pedang ada di tangan..


Bila komunikasi tiada, pasti pertengkaran akan berlaku. Tak banyak, sikit pasti akan ada yang akan bermasam muka.

Sebab itu KOMUNIKASI DUA HALA sangat penting agar tidak ada percanggahan pendapat mahupun perselisihan faham berlaku.

Aku tak kata aku betul, begitu juga sebaliknya. Apa yang aku nak tekankan di sini, tolonglah.. tak usahlah nak sibuk walau secalit jari telunjuk sekalipun, andai aku kata aku tak suka, jangan kata kisah belakang, bahagian tepi anggota badan kau pun belum tentu akan berada di sini.


'Hanya kerana pedang ada di tangan, mudah sungguh kau hunuskan ke depan.'

Cukup sekadar aku kenali 'pedang' itu tapi bukan 'tangan' itu. Andai aku kenali tangan itu pasti dendam yang akan bermaharajarela. Nauzubillah.. jauhkanlah dari hati aku.


StatusHati: 2019.. doakan aku mendapat 'sesuatu' yang terbaik.. Aamiin..


No comments:

Post a Comment

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...