Followers Remaja Purba

Monday, August 5, 2013

Melayan kehendak dak Kakak..



  • Resepi tahun lepas kuadaptasikan semula tahun ni.. conflakes madu..
  • Aku bukanlah seorang yang rajin tapi tak salah untuk mencuba.. lebih-lebih lagi bila dak Kakak suka..


Memula buat.. bersemangat..
 


Bila dah lama sikit.. kesabaran dah menipis..
'Ibu.. boleh tak kakak puasa setengah hari.. nanti kakak gantilah balik..'
Permintaan yang aku taknak tunaikan..
 


Akhirnya dapat jugak sebalang..
Itupun dak Adik asyik ngap je..
Dahlah tu.. saje makan depan Kakaknya.. mana tak bising kakaknya..
Tapi Alhamdulillah.. kakak berjaya menahan godaan nak makan..
 
 
 
 
psstt: Kalau aku rajin, sebelum raya aku buat lagi.. kalau tak.. hadap jelah sebalang tu..
 
 



16 comments:

Kakzakie said...

Nakallah adik ye tayang makan depan kakak. Kesian kakak, dahlah dia yg tukang buatnya. Tak apa kakak besar ganjaran kakak dapat tau sayang.

Selamat Hari Raya & maaf zahir batin dari kakzakie ye Ai...

MulutPayau said...

Dah mula buat biskut raya ya...akak main tunjuk jer..Cornflakes madu ni Peberet anak2 akak jugak ni..ada masa kena merajinkan diri jugak nanti....

Daddy Ziyyad said...

Suruh dak kakak buat kuih tu waktu malam, lepas buka puasa...hahaha

JunAina said...

Aina buat cornflakes coklat, buat yang mudah2 dan anak2 suka ja.

lieyalatif said...

**selamat hari raye aidilfitri...mohon ampun maaf zahir dan batin...moga2 kite mendapat keberkatan di syawal yg mulia .....

hati2 pulang ke kg yeak...

Kesuma Angsana said...

slm singgah & ucap selamat hari raya maaf zahir & batin yer !

ieda immi said...

tu diaaa
rajin kakak .. tapi tulah kan ekeke
x tahan dah .. ;)

teringat zaman akak kecik2 suke buat kuih raya .. skrg anak2 x pernah nak sebut buat kuih raya .. sbb ibu tunjuk2 aje ekeke

the malay male said...

kuih tunjuk kan ada klu malas nak buat..huhu

Dzureen Darwis said...

Hehe biasalah tu budak2

Asyifa Mustaffa said...

Thun ni x buat nie...anak2 dah dok tanya plak...tpi bila ckp x sempat dah...nak blik umh nenek..alasan tu diterima...sbb diaorng mmg x sabar blik umh nenek...kuih snggup dilupakan..!

boni kacak said...

hahaha, adik asyik ngap depan dia?? hahaha. besar dugaan dia.. hehehe

PinKy MoMMa said...

ni lagi tak rajin..tunjuk tunjuk jer ekekeke..tunjuk pun belum laksanakan, acaner tu..kasihan mak incik

eh bekas dia warna finkkk la hahaha..tu yg ai nampak dlu, cantik!

Knor said...

knor tak buat satu pun..nak sikit dik..

Khai♥Rin : anies said...

kuih ni sekali hadap je da licin...esp lps berbuka hehehe

Aziela said...

Uishh...rajin...rajin. Saya kagum.

pha is said...

balik kat rumah pun buat cornflake madu jugak.. hidangan wajib buat time raya.. senang dan sedap

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...