Followers Remaja Purba

Friday, December 14, 2012

Tragedi di Cameron Highlands

 
 
  • Tanda anak panah kat dahi anak buah aku.. dia jatuh tangga..
  • Kejadian berlaku masa nak pergi pasar malam Brinchang..
  • Cuma lebam dan dapatlah tanda tiga line kat dahi dia..
  • Sepanjang malam tu dia merengek jelah.. sakit + terkejut sebab jatuh..
  • Tapi syukur takde pape..


  • Ni lagi TAK menarik..
  • Nak jadikan sebab.. beberapa jam sebelum kitorang turun balik..
  • Di tangga terakhir kat bawah tu, dak Kakak lompat diikuti dak Adik (yelah.. aku pun tak tahu keadaan tanah tu macam mana sebenarnya)
  • Rupa-rupanya tanah dia peroi ---> licin..
  • Dorang berdua jatuh.. menggelongsor ke bawah..
  • Jangan tanya aku macam mana.. ngilu perut aku..
  • Dak Kakak cuma luka sikit kat lutut (nasib baik dia pakai pakaian tebal)
  • Yang teruk.. dak Adiklah.. bertanda kat hidungnya..
  • Menggigil badan aku masa turun nak dapatkan dorang..

  • Terima kasih pada sorang abang yang tolong bawak dak Adik naik..
  • Terima kasih jugak pada sorang abang tu yang bagi air mineral untuk bagi dak Adik dan dak Kakak minum..
  • Syukur dak Kakak dengan dak Adik takde pape.. bersyukur sangat-sangat..
  • Cuma batang hidung dak Adik jelah dapat cop mohor dari ladang teh tu..


psstt: Disebabkan tragedi itulah, makanya tiada gambar untuk dishare di sini..

psstt lagi: Satu percutian yang kurang menarik bagi aku..

last psstt: Nantikan pulak kisah di rumah makchaq..

11 comments:

Anum said...

ada tragedi ek

Abil Fikri Ahmad said...

Cop mohor tu buat kenangan dan peringatan agar lebih berhati hati...

Munnafendy said...

lorrr...xpelah kenangan ni.nnti seronok bila diorang dh bsr, imbas balik kenangan..hehe

intanfirdaus247 said...

kenangan....

Daddy Ziyyad said...

kenangan macam ni, lama lama nanti, akan tersenyum sendiri bila dingat kembali..;) syukur takde kecederaan teruk..

Ohh..gi rumah makchaq ya...:)

Asyifa Mustaffa said...

nak naik kat BOH nie mmg mencabar...!
da la jln masuknya pun simpang siur kan....huhuhu....

Rai Ourkizuna said...

aduh kak..ngilu perut saya baca.. nasib baik tak cedera teruk.. kalau saya dah berair mata dah..hehe..

Zana Ariana said...

sib baik x series ye..jd kenangan nnti..Alhamdulillah, ramai insan baik hati sudi membantu..;)

Tinta Lana said...

Salam.

Umur2 mcm dak kakak ngn adik..semua tempat jadi taman permainan.. sabar je lah..

Mujur takda pa2.. :)

the malay male said...

next time berhati hati

kay_are said...

malang tak berbau.. tambah budak2 kecik yang exsited die lain macam.. kadang2 leh bawak bende yang tak diingini terjadi macam jatuh tu r.. so memang selalu kne tengokkan kan?

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...