Followers Remaja Purba

Thursday, April 13, 2023

Ketika Orang Lain Bergembira..

 
Ketika orang lain bergembira untuk menyambut Aidilfitri, ada yang berduka dek kehilangan ahli keluarga.

Assalamualaikum awak, 
Salam takziah dari kami. Apa-apapun moga semua urusan dipermudahkanNYA. 
Sabar, kuatkan semangat walau dah tak sekuat mana.


Aku pun pernah rasa..
Pada hari raya pertama arwah Uwan, insan yang menjaga aku sejak kecil pergi meninggalkan kami semua. Terkedu dan tidak percaya.. dan aku simpan kenangan itu di SINI.. 


Betul.. kisah dari dalam drama/filem yang pernah kita tonton itu adalah dari realiti kehidupan. Perit rasanya ahli keluarga kita pergi meninggalkan kita. Kesan yang bukan sedikit buat diri kita. Sekarang ni pun mengalir airmata bila teringat kembali kenangan itu. 

#RemajaPurba: Aku kalau boleh tak nak ingat sebab ada rentetan sedih selepas tu. 

3 comments:

  1. Al-Fatihah buat semua yang dah meninggalkan kita..hari- hari tengok kat FB ramai yang dah meninggalkan kita di bulan puasa

    ReplyDelete
  2. saya pun dah 2 kali ahli keluarga yg meninggal semasa dalam bulan puasa. arway ayah, dan arwah tokwan.

    ReplyDelete
  3. salam takziah untuk kenalan sis dan sis sekeluarga juga. Semoga roh mereka yang dah pergi kepada-NYA idcucuri rahmat dan tenang di sana.

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...