Followers Remaja Purba

Monday, April 29, 2019

@@@ Korean Drama - The K2


Dek gara-gara Ji Chang Wook, gigih aku menonton drama action thriller yang dilakonkan oleh beliau. Kali ini drama Korea bertajuk The K2 menjadi pilihan aku yang mana sebelum ini berlakon di dalam drama HEALER seperti aku ceritakan di SINI.. Drama The K2 sudah ditayangkan pada 23 September 2016 hingga 12 November 2016 sebanyak 16 episode dan boleh ditonton di SINI..

#MakBudak baru nak tengok drama lama ni?
Macam yang ceritakan di SINI, hati aku tak segagah mana rupanya, Bila dah mula tengok, akan terjebak untuk menonton drama-drama seterusnya. Walau drama dah bertahun lama tapi disebabkan action thriller, itu yang aku suka.

Drama mengenai The K2
Young Kim Je Ha merupakan Mercenary Soldier for the Private Military Company (PMC) Blackstone yang pernah berkhidmat di Iraq dan dituduh membunuh Raniyya, kekasih beliau lalu ditangkap tapi beliau dapat melepaskan diri dan menjadi seorang pelarian. Kembali ke Korea dengan niat untuk membalas dendam kepada yang mengkhianatinya.

Watak Utama:
Choi Seung Hoon as Young Kim Je Ha
Lee Yoo Joo as Young Go An Na
Song Yoon Ah as Choi Yoo Jin
Jo Sung Ha as Jang Se Joon
Kim Kap Soo as Park Kwan Soo

Di dalam laporan perubatan dek sejarah semasa di Iraq, Young Kim Je Ha telah di diagnosis 'Post Traumatic Stress Disorder (PTSD). Sejarah tersebut tidak menghalang beliau untuk membalas dendam kepada mereka yang telah menganiayai beliau dengan mengambil peluang menjadi bodyguard kepada Go An-na, yang mana sentiasa dalam ketakutan disebabkan ibu tiri beliau. Hanya dengan cara tersebut, beliau dapat memastikan dendam terbalas di atas apa telah yang terjadi.

'If nobody touches me, nobody will get hurt'



'This man didn't need my command or permission' - Choi Yoo Jin

'He's a wolf..'

'You'll be able to go anywhere you want and do whatever you want'

 'Final Episode'



StatusHati: Ji Chang Wook..

3 comments:

  1. hahahaha sama lah kita tengok drama ni pun sebab dia :P

    ReplyDelete
  2. ingat drama baru kak... tp klu ada masa layan jgk kan... tgk sorang2 time keje

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...