Followers Remaja Purba

Thursday, February 28, 2019

Sikap sesetengah pemandu di jalanraya


Kisah petang semalam..

Hilang seluruh kesabaran aku bila sebuah pajero ni buat hal. Biasa aku boleh je sabar dan bertahan berhadapan dengan kerenah mereka yang merepek meraban ketika memandu ni tapi semalam syaitan mana entah yang merasuk aku..

Lepas aku tunjukkan rasa tak puas hati aku, dia himpit dan kemudian potong kereta aku sambil bermain brek konon biar aku langgar belakang pajero dia. Bukan main nak berlagak ye. Kau ingat kau je yang ada ego. #MakBudak ni pun ada egonya tau.

Apa dia ingat dia lelaki, aku takut?
Siap marahkan aku sambil kata aku 'cibai'.. Apa dia ingat aku tak tahu makna perkataan tu ke? Halah.. halah.. halah.. macamlah sikap kau tu betul sangat. 

Kemain kau ye.. aku boleh sabar kalau kau tak makan jalan aku + terkial-kial memandu sambil bercakap through handphone!! 😤😡😠 Aku jarang bersikap macam tu tapi sesekali ada yang buat hal dan mood aku tengah swing serta penat dek memandu jauh memang mendapatlah.

Sudahnya, malam tadi tak lena tidur dek sistem dalaman badan aku terkejut. Huh! Tapi sepatutnya aku tak perlu bersikap demikian, terasa diri macam budak-budak pulak. Bak kata En. Hubby 'pergi layan orang macam tu buat apa..' Patutnya aku sabar seperti di SINI..


StatusHati: Sekarang betapa gigih dan awal aku sampai pada waktu pagi di lokasi..

7 comments:

  1. mmg boleh menimbulkan marah jenis yg kurang ajar camtu kak, compom pemandu lelaki n jenis perasan bgs yg bt perangai gitu...

    aku lak yg geram baca kak, yelah sbb kita jenis pegi balik kerja drive sndiri kan...

    ReplyDelete
  2. Memang pemandu lelaki pun tapi sikap dia yang sangat kurang tu yang tak tahan tu.

    ReplyDelete
  3. Sabar kita memang ada batasannya....kadangkala terbabas juga walau cuba bersikap 'tak apa'... :)

    ReplyDelete
  4. hurmmm..diorang ni jenis ingat jalanraya tu diorang punya je...orang lain tu diorang tak kisah la nak jadi ape...memang boleh sakit hati kalau perangai macam tu..sabor je le yeee

    ReplyDelete
  5. Bahaya betul pemandu macam tu.. dia yang salah nak marah kita pula..

    ReplyDelete
  6. Samseng jalanan je tu ntah2 balik rumah taking bini hahha

    ReplyDelete
  7. dalam situasi macam tu, jangan cabar lagi. takut jadi benda lain pulak

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...