Followers Remaja Purba

Friday, February 15, 2019

Cuma cabang, cabang dan cabang..



U: 'Bagi saya Qada' dan Qadar bukan pada garisan lurus, penuh dengan cabang-cabang. Macam ranting pada pokok yang besar.'
J: 'Jadi, kita kena pilih ranting mana yang betul macam tu.'
U: 'Yang betul tu hanya untuk Tuan je. Takde ranting yang paling betul pun Tuan.'
J: 'Habis tu.. apa je yang ada?'
U: 'Yang ada cuma cabang, cabang dan juga cabang sampai mati.'
Dari Filem PASKAL - minit 47:34


Cabang.. cabang.. cabang..
Aku masih belum dipertemukan dengan cabang yang kukuh buat aku untuk bernaung di bawahnya. Masih lagi tercari-cari cabang itu.

Apa yang telah dan sedang aku alami, dipertengahan cabang tersebut pasti menyebabkan aku jatuh kembali. Sakitnya berkali-kali aku rasa hingga kini.

Aku tak tahu sampai bila aku mampu bertahan dengan keadaan ini. Sekukuh mana tahap kesabaran ini.. Entahlah.. 😔


StatusHati: Sabar sampai bila.. 😣


1 comment:

  1. apa yg bercabang dan manjadi cabang ? masih tak jumpa cabang yg di maksudkn

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...