Followers Remaja Purba

Monday, April 2, 2018

Hari pertama melapor diri


Bukan mudah untuk menerima perubahan lebih-lebih lagi bila melibatkan rutin harian.


Hari pertama..
Sebelum pukul 7am aku dah sampai ke lokasi..


Ramai mengetahui yang aku dah berpindah lokasi bekerja. Secara taktikalnya rutin harian masih berjalan seperti biasa, namun demikian penat yang bukan sedikit aku perlu hadapi. Bak kata orang kampung aku, 'culture shock'.

Dalam tempoh transisi kali ni, ada beberapa perkara aku terlepas pandang malah ada perkara yang menjadi kebiasaan aku terpaksa diketepikan buat sementara waktu.

Untuk menerima perubahan yang sedang berlaku ketika ini memerlukan kesabaran yang tinggi dan aku perlu lebih berhati-hati mengawal emosi agar tak berlaku perkara yang tak diingini.

Blog pun aku cuma sempat jeling, tak sempat nak usap sapu bagai. Maafkan aku sebab tak cuba menjenguk teratak kawan-kawan dengan keadaan diri aku yang kurang mengizinkan.

Moga aku cepat mendapat rentak menghadapi situasi di tempat baru serta jarak perjalanan yang lebih jauh dari biasa. Moga mental dan fizikal aku sihat dan kuat dalam meledani rutin baru ini.


StatusHati: Aku kena kuat..


4 comments:

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...