Followers Remaja Purba

Sunday, April 29, 2018

Sotong dan PRU 2018


Candat sotong di pasar..

Selera #MakBudak kemain besar kebelakangan ni.
Aku teringin nak makan sotong bakar..
#ChefHubby teringin nak makan sambal sotong..

Pengakhirannya..
'Suami didahulukan, selera sendiri diketepikan..'


Takpe.. masih berbaki lagi sotong yang ada. Tak perlu risau akan keinginan sendiri. Sampai masa merasa juga.. cuma perlu sabarkan diri..


Begitu juga dengan PRU 2018 nanti.
Jangan terlampau taksub mengejar nama hingga hilang jati diri.

Biar apa yang dibanggakan tidak memakan diri:
'Rakyat didahulukan, Pencapaian diutamakan'
'Beristiqamah Hingga Kemenangan'
'Bersatu, Bersetia, Berkhidmat'
'Keadilan Untuk Semua'
'Malaysian Malaysia'

Jangan kita semua dibutakan dek janji manis bersemut yang belum tentu dapat membantu kesenangan kemudian hari. #FikirDahuluSebelumPangkah. 🤗😎🤔


Moga parti yang diundi nanti menang besar macam sotong ni. Jangan hampakan hati #MakBudak kerana bukan dekat jarak perjalanan nak balik kampung untuk mengundi nanti. 🙃


StatusHati: Apa kena-mengena dengan sotong 🤔🤔🤔


5 comments:

Normi Nieza said...

besarnya sotong tu..:)

paridah said...

SELAMAT PULANG ,ENGUNDI AI

Ann Ishak said...

rasa2 nak claim la tambang balik mengundi nanti :D

norhidana miswan said...

akak blh geng ngn edy, suke beno sutun, sampai kadang dana ni dh cemuih nk mkn
kadang msk je, biar la dia perabih sorang hehehhe

nk balik ngundi pun duk terpikir2... mcmnelah nk balik kg nih

aizamia 3 said...

Normi Nieza:
Bukan dapat selalu macam ni.. ;)


Paridah:
InsyaAllah..


Ann Ishak:
Kalau boleh claim.. confirm awal sampai..


Norhidana Miswan:
Itulah.. boleh geng dengan anak2 akak jugak.. hehehe..
Sesekali tukar selera. Asyik makan ayam je.

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...