Followers Remaja Purba

Saturday, December 23, 2017

Kampung Babah dah kena jual..





Baju lebihan dari balik kampung kelmarin tak dikeluarkan dari beg ni, malah kutambah bagi penuh kembali. Kita pergunakan sebaiknya baki cuti yang ada.

Cuma kali ni en. Hubby tak dapat nak teman anak-anak bercuti. Dak Adik sedikit kecewa Babah tak join sekali. Bukan apa.. dengan aku banyak NO nya tapi dengan Babah YES sentiasa.

Dak Nuha dok teruja nak balik kampung ibu.. acapkali bertanya:
'Ibu, kenapa kampung Babah tak banyak macam kampung ibu?'

'Babah dah jual kampung Babah, tu pasal Babah dah takde kampung.' Ku tahan dari nak senyum.

'Owh.. ibu tak jual sebab tu banyak kampung.'

'A'ah.. betul tu.' Merujuk tiap kali balik kampung aku, kami akan singgah di beberapa buah kampung. Kira kampung aku banyaklah kan.. walhal antaranya rumah kawan Babah dia.. wakakaka..


StatusHati: Tak best balik kampung tanpa en. Hubby di sisi..



Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...