Followers Remaja Purba

Saturday, December 26, 2015

Orang gajiku bercuti


Aku dah selamat sampai di kampung malam tadi..
Terus menjamu selera di majlis doa selamat rakan hubby..
Ok.. aku mengaku terasa sendat perutku..
Dari pagi asyik dengan aktiviti makan..
Tengahari semalam dok layan ayam golek homemade..
Malam tadi layan BBQ..
Hari ni..
Menangis tak henti-henti tekak dan perutku..

Ni.. aku balik kampung, sunyilah rumahku..
Orang gajiku boleh rileks goyang kaki..
Kalau tak.. asyik kena dera je, non stop buat kerja..
Tapi bagus jugak, sesekali dapat jimatkan bil elektrikku yang semakin mencanak naik tu..
Orang gaji a.k.a peralatan elektrik di rumahku..


StatusHati: Aku masih di sini..


8 comments:

  1. bagos la tu dik sesekali kasi la dia rehat pepuas kalau tak asyik jadi hamba kerahan je kat rumah kan...hahaha...happy balik kampong dik moga selamat perjalanan pergi dan balik :)

    ReplyDelete
  2. xpe selagi muat perut tu makan je..hihihi

    ReplyDelete
  3. baru nak tanya..bila guna orang gaji...hehehehe....

    ReplyDelete
  4. ingatkan org gaji betullah tadi..hehe

    ReplyDelete
  5. saya pun bila blik umah mak tu, makan macam tak leh stop...punah diet yang tak semenggah tu.. huhu

    ReplyDelete
  6. Penat 'orang-orang gaji' tu tau. Kalau kita tak ke mana-mana, memanglah mereka kerja lebih dari 8 jam sehari! Kita pulak kalau duduk di rumah, memang pantang kalau tak guna servis orang-orang gaji yang adakan ^_^

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...