Followers Remaja Purba

Saturday, April 5, 2014

Akhirnya tewas jua..




Lewat petang semalam.. dak Nuha dok merengek-rengek..
Ingatkan berebutkan mainan dengan dak Adik..
Rupa-rupanya badan dia dedo.. sebelum melarat.. aku mandikan dia dan bagi ubat..
Tak habis kat situ.. merengek manja kat babah dia.. aku tengokkan je.. dah babah ada depan mata..


Pasal bekalan air takde tu memang ye dari pagi semalam sampai.. eemm.. aku rasa hari ni kot..
Bukan sebab catuan air tapi ada paip pecah..
Moga masalah tu cepat selesai hendakNYA..


DAN..
Malam tadi.. tak dirancang sebenarnya.. kami balik ke rumah MIL..
Hubby rindukan makler tu..

Kat rumah MIL.. sekali lagi aku mandikan dak Nuha..
Bila sebut 'ubat' je.. terus nanak.. nanak.. sambil gelengkan kepala..
Nampak sangat penakut makan ubat..




Sekejap je lenanya.. tengah tak sihat.. merengek jelah..
dak Kakak dengan dak Adik dah selamat tidur dengan sepupu-sepupu dorang..







psstt: ok babah.. turn babah pulak jaga Nuha.. ibu nak lelapkan mata jap..





15 comments:

Kakzakie said...

Kesiannya Nuha... demam ye sayang. Makanlah ubat. Jgn paksa Ai tapi pujuklah baik-baik utk bagi ubat. Kesian. Kalau menangis bimbang termuntah balik ubat tu...

Auntie doakan moga Nuha cepat sembuh ye..

ArELeEz said...

bekejesama m'jaga anak. thumbs up! get well soon, dak nuha..! ;)

ewanthology said...

musim demam...

Puan Kutu said...

semoga nuha cepat sembuh ye

Pha Is said...

kalau x nk makan ubat, lmbat la nk sihat.. :)

Tihara said...

moga cepat sembuh ea, take care

Umi Nazrah said...

salam singgah. anak2 saya dulu sangat tak suka makan ubat. sampai kena paksa2. bila nangis2 tu terus muntah keluar semula. kesian sangat masa tu. dah tu sekarang nak sangat pulak makan ubat. pening mak :D

Umi Nazrah said...

salam singgah. anak2 saya dulu sangat tak suka makan ubat. sampai kena paksa2. bila nangis2 tu terus muntah keluar semula. kesian sangat masa tu. dah tu sekarang nak sangat pulak makan ubat. pening mak :D

Jay Ar said...

Lebih baik anak2 takut ubat daripada suka ubat. Ada seorang budak dekat kampung saya dulu tak takut pada ubat. Ibu bapanya selalu letak ubat jauh2 dari jangkauannya takut dia curi makan sebab dia suka makan ubat. Tapi satu kali tu dia makan terlebih ubat (dia makan sendiri) dan terpaksa masuk wad hospital. Dan bila dah dewasa sekarang dia masih suka "ubat" menyebabkan berapa kali dia masuk pusat pemulihan dadah...

Kira Sakura said...

seksa sangat bila takde air kan kak. huuuu.

kesian Nuha. moga cepat sembuh sayang

msredcheesecake said...

sian nuha demam...bismillahi syafi...

bertabahlah mak dak nuha ye

Cho Zila said...

alahai anak akakpun der gak demam.. sejak catu air ni memang tak terurus sikit hidupni.. bila dua hari der airtu usaha keras sesangat.

UmmuAidan-Arissa said...

sian dak nuha ..mmg kalau dorang nie tak larat asyik merengek jerlah..
arissa pun demam jugak..besar dia tuh pun dah pandai luah keluar ubat sampai kepegang mulut tuang...huhuhu

amirah said...

alahai...siannya nuha...cepat2 okay ye sayang...

Deq's Qienz said...

susa ati la kalo anak² xsihat ni..cepat² bwk gi klinik..takut melarat

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...