Followers Remaja Purba

Tuesday, August 4, 2009

Kenduri Kesyukuran + meragam…

01 OGOS 2009 (Sabtu)

PAGI:
Hubby tak cukup rehat dah kena bangun awal sebab ditugaskan untuk beli barang-barang wajib untuk buat sate malam nanti. Lepas beli barang baru perasan tayar kereta pancit sebab tadi langgar batu besar, mula-mula memang tak perasan tapi bernasib baik belum jauh dari kedai, lepas dah tukar tayar terus balik rumah.

THARI/PTG:
Hubby mula sibuk dengan sesi menghulurkan bantuan dekat belakang rumah. Aku dalam rumah jelah.


daging ayam yang telah siap untuk dibuat sate malam nanti.

Sekejap je pun aku tolong kat belakang rumah, anak bujang aku dah bangun.


Bukan setakat di dapur, sampai kat ruang depan ammar heret kotak dan sudip dia tu.


Kakak masuk dalam rumah menangis, aku ingat sebab orang sakat dia, rupa-rupanya jatuh basikal. Aku pujuk? Lagi kena bebel ye tapi sapu jugalah ubat kat luka dia tu.


takdelah teruk sangat tapi sebab pedih tu yang menangis



sempatlah dia minta nasi - lapar


Malam:
Aku tak join sebab ammar baru tidur, lagipun aku letih dan hangin dengan hubby. Lewat malam baru tidur, hubby masih di luar rumah, pagi esokk nak kena bangun awal, sesi gotong-royong.

No comments:

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...