Followers Remaja Purba

Wednesday, February 22, 2023

Sekiranya hatimu Tidak Kental


Whatever's your background..
One day you will be okay..
You will be better than okay actually..
-Ismahan Aden-


Realiti Kehidupan:
Aku: Takpe awak, hidup kita, biarlah kita yang tentukan. Ada duit atau tak kita je yang rasa susah.
Kau: Betul tu. Sekarang ni nak tenang-tenang je. Biarlah orang lain nak beli apa pun, tak nak ambil tahu.
Aku: Memang rasa nak beli tapi bila fikir, keperluan harian lagi penting, pendam jelah sambil cuba simpan duit. Bila dah ada duit baru beli, itupun kalau dapat tapi biasanya tak dapat sebab ada benda lain yang menunggu.
Kau: Betul tu, kadang dah cukup duit, ada pulak hal lain.. itu la ini la..
Aku: Sabar selagi boleh tapi usaha kena lebih. Train your mind to stay calm in every situation.

Apa yang dirasai:
Di usia ini aku dah malas serba-serbi. Malas nak beratkan hati dan fikiran dengan isu-isu yang tak berbaloi untuk aku beratkan. Aku lebih nak hargai orang-orang yang aku sayang dan cipta kenangan dan 'rasa' yang bahagia bersama mereka. Entah esok lusa sampai masa.. manakan tahu.
-Beto Kusyairy-

Situasi aku..
Kau kata: Nak sesabar aku ni perlukan ilmu yang kuat.
Kata aku: Mental kena kuat. Tak kuat, boleh  jatuh terduduk.

Pesan..
Janganlah kau sakiti orang lain sekiranya hatimu tidak kental.
Ingatlah.. Sabar itu bukan untuk dicabar, selagi boleh pertahankanlah.

#RemajaPurba: The best revenge is none. Heal then move on..

No comments:

Post a Comment

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...