Followers Remaja Purba

Wednesday, July 21, 2021

Lemang Aidiladha dan Positif Covid19


Sebelum ini, en. Hubby hanya masak menggunakan tong drum seperti yang INI. Bertahun sudah kami menggunakan cara itu, secara tak langsung tak mengganggu jiran keliling dengan asap bagai dan takde siapa pun yang perasan dengan apa yang kami buat.

Tapi kali ini..
#GengJiran en. Hubby turut serta membakar lemang untuk menyambut Hari Raya Aidiladha yang hanya boleh disambut di rumah sendiri.

19 Julai 2021 (Isnin)
Masing-masing memberikan kerjasama di tengah panas terik mentari.

en. Hubby kata tak banyak, ada dalam 60 batang je.

Antara #GengJiran..

Sementara nak tunggu lemang siap dibakar..
Nangka masak lemak cili padi.

Makan tengahari di bawah pokok kelapa sawit.


Semalam - 20 Julai 2021 (Selasa)
Di petang Aidiladha, anak buah aku yang comel itu dibawa pergi ditemani oleh mamanya untuk menjalani kuarantin wajib. Moga urusan adik ipar aku dipermudahkanNYA dan moga anak kedua beliau yang positif Covid19 cepat baik. 

Dalam masa yang sama, Alhamdulillah, keputusaan swab test dak Kakak dan ahli keluarga myMIL negatif dan sekarang sedang menjalani kuarantin di rumah myMIL. 

Lemang Aidiladha.

di rumah MySIL
Tengok ketupat tu, teringat pada logo Kpop BTS.


Tiada persiapan raya seperti biasa dek kerana risau dengan situasi semasa di rumah myMIL, kerana itulah tiada gambar kenangan dari kami semua di pagi hari raya.

#RemajaPurba: Take a deep breath..

5 comments:

Warisan Petani said...

Mudah2an semuanya selamat daripada jangkitan C19 ini

AzianKhalil said...

saya pun takde gambar aidil adha... semoga semuanya cepat sembuh dan terhindar dari Covid19

babYpose said...

Tenang dengan kehijauan menjamu selera di bawah pohon pokok kelapa sawit. Moga keluarga Mil kembali sihat, InshaAllah.

uncle gedek said...

60 batanag tak banyak?

m.u.l.a.n said...

Seronok masak sama2..

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...