Followers Remaja Purba

Tuesday, September 19, 2017

Aku adalah seorang ibu yang paling gembira + ceria



Aku adalah seorang ibu yang paling gembira + ceria bila mana anak-anak terlibat dengan aktiviti sukan + lasak. Tak kisahlah main sampai peringkat mana.. asalkan LASAK. Aku tak suka anak-anak aku lembik tak aktif. Tapi satu je yang anak-anak aku tak follow perangai aku - Acara Balapan.. Ni je yang aku sedikit kecewa.. hehehe..


Hari ni dan esok dak Adik terlibat dengan sukan bola sepak sekolahnya.



Malam tadi..
Bersungguh-sungguhlah dia nak itu, nak ini disediakan untuknya. eemm.. alahai anak, bukan jauh pun adik pergi. Lainlah kalau adik pergi ke negeri lain, itu baru je ibu dengan Babah siapkan macam-macam untuk adik. Ni setakat balik hari untuk dua hari ni, bawalah keperluan sekadar perlu je dik oiii..

Tapi, kulayankan je kemahuan dia. Budak tengah semangat nak main, layankan aje. Mana yang rasa kurang perlu tu, aku terangkan balik kenapa tak perlu dibawa bersama.

Doa ibu mengiringi..
'Moga adik bermain dengan gembira dan ceria tanpa sebarang kecederaan..'


Malam ni..
Bertabahlah ye #MakBudak.. menadah telinga untuk mendengar pengalaman dak Adik bermain bola sepak. Nanti Babah balik kita pass baton pulak ye - Babah pulak layan dengar pengalaman dak Adik. Yelah.. Babah kan penjaga gol sekolah dulu.. Ibu cuma peminat bola je.. ekekeke..
 


Status Hati: Anak gembira - aku puas hati..



4 comments:

makchaq said...

Untung la adik.. kasut bau kedai lagi....
Tapi sekarang musim hujan..esti main dalam hujan... jangan demam sudah..

Ann Ishak said...

teruja sangat lettew dak adik dapat join main bole :D

AisNy said...

Baru la semangat nak bersukan, dapat kasut baru lagi...

raihanah said...

mesti semangat sbb guna kasut baru

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...