Followers Remaja Purba

Friday, September 15, 2017

TAK MENEPATI PIAWAIAN SEDIA ADA


Alhamdulillah.. dengan rezeki dariNYA..
Pekerjaan yang baik, zon yang selesa dan kehidupan yang sempurna..
Syukur Ya!Allah..


Namun demikian, dalam baik dalam sempurna tu pasti terselit cacat pada penglihatan mata dan hati. Bukan sedikit yang aku lalui, boleh stress berhari-hari.

Apalah malang nasib dapat ketua sebegini..??
Segala cadangan yang diutarakan tidak diterima, berhujahlah macam mana sekalipun, dia sebagai ketua juga yang betul.


Janganlah bersikap sebegitu wahai sang ketua.
Tanpa anak-anak buah, tanpa pacal-pacal yang hina ni, belum tentu kau berjaya di tempat sekarang ni. Tanpa bantuan anak-anak buah kau ini, belum tentu kau mampu menjawab pertanyaan soalan yang diutarakan.


Tolonglah belajar memahami. Tolong terima kenyataan.
Kau bukan lagi berada di zon lama kau yang selesa itu. Kau kini berada di zon baru.. zon yang memerlukan kau menerima pandangan anak-anak buah kau ini.


Tertekan kau tahu tak nak hadap kerenah kau itu.
Ye..  memang kau ketua.. tapi apa guna sebagai seorang ketua tapi KAU AJE YANG BETUL WALAU HAKIKATNYA APA YANG KAU CUBA APLIKASIKAN TU TAK MENEPATI PIAWAIAN SEDIA ADA.


Apa yang kau buat tu menyusahkan orang lain.. menyukarkan keadaan malah meninggalkan kesan yang negatif. Kau tahu tak.. bila kau bersikap demikian, bukan sedikit dosa yang anak buah kau kena tanggung gara-gara mengata mengutuk di belakang kau.


Oh!Tolonglah Pengurusan Tertinggi.. takkan takde seorang pun boleh nasihatkan, ajarkan, sedarkan dia dari lena yang panjang tu.. Allahuakbar.. geram + sakit hati yang bukan sedikit aku rasakan hingga terluah di sini.


StatusHati: Sabar.. jangan marah.. nanti pengsan lagi.. huhuhu..



1 comment:

Cik Ash said...

Terlebih guna kuasa ketua jadi gitu la kan

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...