Followers Remaja Purba

Friday, February 13, 2015

Kegunaan Kain Ihram


Kisah ni dok terperam lama dak draft..
Tahun lepas punya cerita.. di SINI.. dan SINI..
Disebalik kisah mertua mengerjakan umrah pada penghujung bulan Mei tahun lepas..

Kain ihram yang dipakai oleh FIL ketika di sana.. kini menjadi hak milik dak Nuha..
Digunakan sebagai selimut..
Dak Kakak dengan dak Adik mampu tengok jelah..

Nak buat macam mana.. cucu abah bukan anak-anak aku je yang ada..
Lagipun cukuplah sehelai tu..









psstt: Takziah kepada keluarga terdekat dan sanak saudara Datuk Nik Aziz Nik Mat. Semoga roh Tok Guru Nik Aziz dicucuri rahmat Allah S.W.T.



11 comments:

norhidana said...

heheh takde sapa berani nk gaduh la ngn dak nuha...selamat lah selimut tu kt dia

AMIIZAA@Mieja said...

ada bau atok & mekah..nuha suka:)

Unknown said...

kain ihram agak tebal kan.. mesti selesa.. lagi lagi waktu sejuk..

Kakcik Seroja said...

Di rumah ini ada beberapa pasang kain ihram. Mudah2an dapat digunakan lagi di Tanah Suci...

Suria Amanda said...

Amboi dak nuha bukan main lagi dia erk...posing comel mcm tu dgn kain ihram atuk..

dear anies said...

Comellll jeee

Pha Is said...

selimut sakan la lepas tu..

DHAGI said...

Lagi rapat dgn atuk dgn nenek dia nnt.

drshikinzainal @ ekin said...

Takperlu beli selimut kartun kalau kain ihram pun dah menambat hati.

Mummydearie said...

Ni cucu kesayangan atok ke ya? Kain ihram atok pun dia yang 'rembat'. Tak kuasa yang lain nak berebut dengan Dak Nuha ya!

ANIM said...

haha...sedap kan guna materialnya tu..
ada nilai ibadat lagi..

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...