Followers Remaja Purba

Tuesday, March 11, 2014

Kisah Catuan Air dan Pesawat MAS MH 370..




  • Sana-sini dok bercerita mengenai pesawat MAS MH 370..
  • Menanti dengan penuh harapan, namun demikian kita harus terima dengan redha segala ketentuan dariNYA..
  • Moga segala usaha dan bantuan yang diterima membuahkan hasil.. insyaAllah..




Dalam pada itu..
  • Gangguan air telah dikuatkuasakan bagi Negeri Selangor dan Kuala Lumpur bermula dari 10 - 31 Mac 2014.
  • Zon 2 tidak akan menerima bekalan air setiap dua hari bermula pada semalam dan hari ni. 
  • Manakala Zon 1 tidak akan menerima bekalan air setiap dua hari pada hari Rabu dan Khamis; ianya akan berulang sehingga penghujung bulan ini.

Credit to The Star.. 10/03/2014

Credit to The Star.. 10/03/2014





psstt: Keadaan jerebu juga masih belum pulih, moga kita semua kuat dan sihat hendakNYA dalam menghadapi keadaan persekitaran berjerebu ini.





20 comments:

Knor said...

rasa dh mcm2 musibah..semoga Allah ampunkan kita.

❤Kamsiah❤ said...

berbagai ujian diturunkan...menguji sejauh mana keimanan hambaNYA...

Cik Puan Fadli said...

syukur alhamdulillah, kami warga putrajaya x terlibat dlm catuan tu..

Nurzakiah Hanum said...

ERMMMMMMMM

t.a.t.a said...

Itu semua adalah amaran kemurkaan Nya. Kita kena muhasabah diri sentiasa.

amirah said...

macam2 ujian Allah...mohon Allah ampunkan dosa2 kami

Petak Bunga said...

pasl kes kapal terbang lupa jap hal air.

ewanthology said...

macam macam hal kat malaysia sekarang ni.

Chot said...

dlm keadaan bgini..kita harus bersatu dan tak pentingkan diri sendiri. Ada hikmah disebalik semua yg terjadi..

Daddy Ziyyad said...

esok pukul 9pagi, kawasan rumah saya baru ada balik air

aTieYusof Family said...

Moga semua masalah negara kita ni akan berakhir.. mcm2 skrg ni..Ya Allah! KAU permudahkan lah semuanya..selamatkan MH370..:(

:: idzwa :: said...

uhian dariNYA

Pha Is said...

macam2 dugaan sekarang.. dengan jerebu, kemarau, mh370..

FarahShamsudin said...

farah dah rasa macam musibah diawal tahun ni. takpelah kita doakan yang baik2 aje untuk semua..

semoga semuanya berakhir dengan baik. amin.

Mak Long a.k.a Kunang-kunang said...

Semoga MH370 ditemui segera.

Di area rumah kak ani pun air kena catu agaknya, ada air tapi kecik jer, nak basuh baju tak lepas.

hainom OKje said...

Pray for MH370.....
Moga Allah turunkan hujan lebat tk payah dah catuan air kan....

Rose Azadir said...

Assalamualaikum, sy blogwalking kt sini, jemput dtg ke blog sy http://ibu2ahmad.blogspot.com. sy follow sini n kalau sudi follow la sy blk yer...

Lavender said...

Ini semua ujian dari Allah swt utk menguji hambaNya & juga bala dari Allah swt..

Saya ingat lagi ketika kerajaan BN menang secara tak bersih ketika PRU 13 tahun lalu,dan ramai yg kata "takpe,tunggu je Allah swt tunjuk kuasa Dia.Bila menang dgn cara tak amanah, Malaysia tak kan selamat n tunggu je bala Allah sampai ".

Thus, saya yakin apa yg berlaku hari ini,dgn Mh 370,dgn jerebu,dgn catuan air,dgn kemarau,semua ini dluar bidang manusia dan Hanya Allah swt Yang Berkuasa..

logorithm said...

Rumah I dah 3 hari takder air... :-\

UmmuAidan-Arissa said...

hari2 tetap tunggu khabar berita MH nie...hrap2nya akan Allah tunjukkan jugak cepat atau lambatnya...

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...