Followers Remaja Purba

Wednesday, January 22, 2014

Agihan Bantuan Khas Awal Persekolahan 2014



  • Berdasarkan jadual yang telah disusun oleh PPD Daerah tempat dak Kakak dengan dak Adik sekolah, bantuan khas bagi SKBK telah selamat diagihkan semalam.
  • Maka.. aku dan hubby sama-sama bercuti agar pembahagian tugas berjalan dengan baik..
  • Aku ---> uruskan pengambilan Bantuan Khas tersebut..
  • Hubby ---> uruskan pengambilan dak Adik balik sekolah.. (memandangkan pengasuh juga perlu hadir ke sekolah atas urusan yang sama)
 
 
 Peneman setia..



Selesai urusan di sekolah anak-anak (pagi.. dak Kakak, petang dak Adik..)
ikan siakap sedia menanti di dapur..
Ikan Siakap sedia untuk dimasak..


Menu: Ikan Siakap Stim ala shark fin..
Resepi..? hehehe.. bukan aku masak tapi chef hubby..
Mak budak tukang rasa.. anak-anak tukang perabihkan..






psstt: Lewat petang semalam dak Nuha dah mula 'dedo'.. merengek je dia.. tidur pun tak puas.. moga dia takde papelah hendakNYA..



18 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

alohhh comel nyer yg jadi teman tu :)

❤Kamsiah❤ said...

anak akak-utk sek men,semalam..utk sek ren-hri ni..nasib baik sekolah dekat dgn rumah..

.:fyzz:. said...

oo dh diagihkan ..tp kt sekolah anak saya lom lg..sedapnya ikan stim tuh..hmmm

Kuazue Mohd said...

assalammualaikum...
moga2 dia sihat.. polow sini..
http://kuazue.blogspot.com

ZazaMyMoon said...

peneman setia tu sok nnt akan masuk skolah :)
amboii ikan tu kemain terbelah lagi hehe

aizamia3 said...

:: Mrs.Eady ::
kita baru nak keluar rumah, dia dah standby kat pintu kereta.. hehehe..

Eza Ridzwan said...

sek anak sy dah dpt senin lepas...alhamdulillah...

hurrmm..mcm besshh jee tgk siakap stim tu...tp sy kurengg sket dgn stim...klu mkn siakap, nak yg sweet sour jee...hahaha..

Mia Liana said...

sedapnya.. ikan siakap tu..

Abil Fikri Ahmad said...

Peneman setia yg comel.

Aziela said...

Sempat lagi balik dan masak tu. Kalau akak, dah terbongkang la jawabnya.

Kakzakie said...

Kelak bila nak sekolah Nuha dah biasa dah sebab dah selalu ke sekolah ini.

Untung jadi tukang merasa - kena tengok step tu Ai lain kali dah boleh buat sendiri.

aTieYusof Family said...

lama tak makan ikan siakap..
samalah kengkawan kt sini sibuk jg dgn urusan persekolahan...

JunAina said...

Untung org ada suami pandai masak, suami akak pandai makan je...ahahaha...

msredcheesecake said...

Untungla ada tukang mask... Best pulak tu menunya....

Kesuma Angsana said...

anak2 KA pun dh dapat semalam

UmmuAidan-Arissa said...

Kena jgklah awal2 tahun bercuti tuk setelkan urusan anak2..
peneman tuh seronoklah dia dpt ikut ibunya..
tgk siakap sharkfin styletuh rs cam menu hotel lak...heheh..

t.a.t.a said...

Saya cakap siang-siang dengan kakak saya. Nephew punya bantuan tahun ni saya tak nak ambil. Biar dia pulak ambil.

Form 1 babah yang ambil.
Form 2 saya yang ambil.
Form 3 ni biar mama pulak yang ambil.

Fiza Rahman said...

Sedapnya tgk ikan tu.

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...