Followers Remaja Purba

Wednesday, April 19, 2017

Hanya kerana whatsapps tazkirah bergambar



Kita berkongsi kata-kata yang baik bukan bermakna kita nak tunjuk baik tetapi apa salahnya kita berpesan-pesan demi kebaikan walaupun kita sendiri banyak kekurangannya.

Part ni dah ok dah.. dah cantik dah..


TAPI..
Bila mana ada segelintir ahli group yang mengambil kesempatan menghantar tazkirah bergambar yang banyak dalam satu masa, hampir setiap hari dah kenapa..?

Aku bukan tak suka tapi isu di sini ada ahli group yang tak suka.. bukanlah tak suka pada perkara yang baik-baik tapi kadang-kadang apa yang si A send tu si B, C, D dan seterusnya dah ada atau dah tahu..

'Tahulah kan, kita semua ni bukan baru guna telefon, bila ada yang send macam tu, nampak macam ustazah jadian sikit. Ibarat macam nak sedekah, sedekahlah tanpa orang lain tahu dari mana datang sumber sedekah tu..' Lebih kurang macam tu lah komentar sorang ni dalam group tu.


Kalau ada yang rasa rimas dengan keadaan macam tu, meh aku ajar cara macam mana nak buat.

Aku dah pernah buat satu entry berkaitan isu yang hampir sama macam ni di SINI.. ni kisah ni Dato CEO aku sendiri yang bagi cara macam mana nak delete message yang ada. Sesekali orang besar tempat kerja aku nak bergurau-senda dengan anak buahnya kan.. 


Nak lagi extreme kau block je dia. Apa saja coretan dari dia dah tentu kau takkan dapat. Mudah kan.. buat apa nak membebel kalau tuan punya badan pun lebih kurang sama macam kau jugak tak faham bahasa.

Apa-apapun buat mereka yang terasa hati tu, bertabahlah ye dan jadikan ini sebagai pengajaran untuk masa depan. Cuma part tazkirah bergambar tu elok kurangkanlah.. tak semua ahli dalam group tu suka. Tengok.. kan dia dah meroyan pagi-pagi.



StatusHati: Berhati-hati memberikan pandangan, adakala boleh buat orang lain terguris hati.



8 comments:

  1. setuju.... kadang2 udahla kt fb kite dh nampak tazkirah tu, tak pyhla sampai nk copy paste dlm grup... masing2 pun ada fb blh baca...

    kadang nk di nasihat, yg bt tu org tua... payah

    ReplyDelete
  2. betul....... paling letih bila hari jumaat. lepas subuh je siap lah berderet2 image tazkirah gitu.

    ReplyDelete
  3. biasanya media gambar memang saya tak auto download.. malas nak mendelete..

    ReplyDelete
  4. Fae tak download gmbr2 tazkirah

    ReplyDelete
  5. rietta xset utk autodownload...jdnya klu yg dah ada, rietta xdonlod dah....

    ReplyDelete
  6. Yelah....manusia ni lain lain peelnya. Tak semua org suka apa yg dia suka. Apa pun moga silaturahim yg terjalin tak akan putus cuma dgn perkara yg kecik.

    Dpd block org eloklah kita yg left hihi


    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...